Специално за стийм-пънка не мога да се съглася с уикипедия, въпреки че по принцип я уважавам дълбоко. Този жанр за мен лично е леко измислен, щото аз поне не се сещам за роман, който изцяло да е построен върху него, както например при киберпънка. Warlord of Air (btw също като Jonathan Strange...) си е алтернативна история, част от цикъла за алтернативните вселени на Муркок. Романите на Миелвил са си отделен жанр въпреки стийм-пънк елементите. Изобщо тях може да ги има, но те не са центърът на повествованието или основата, на която се крепи разказа, както при кибер-пънка, а част от world-building-а. Стийм-пънк елементите може да са резултат от западаща, постапокалиптична цивилизация (тип Fallout или The New Sun поредицата на Улф), свръхиндустриализирано общество от минала епоха (тип the League of Extraordinary Genltelmen – там акцентът е върху кросовъра на герои от различни романи) или внезапен или нетолкова завой към технологиите във фентъзи свят (тип WOW). Смесицата от ниска технология с магия си я има и във Властелина, но това не го прави стийм-пънк роман. Стийм-пънкът е резултат от манията на феновете да компенсират част от проблемите на sf с жанрово разнообразие (едва ли има друг жанр с толкова много, объркани и абсолютно нищо незначещи субжанрове).
А на въпроса ти :
Как се нарича този субжанр в който машините и изобретенията са заменени с магия? (Е.г. Норел и Стрейндж, Тъмните му материи, Невъруеър...)
отговорът не е ли фентъзи?
