Едно пасажче за дискусия

За коментари и излияния от всякакъв род, число, спрежение и залог

Moderator: Moridin

Post Reply
User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Едно пасажче за дискусия

Post by Demandred » Fri Apr 23, 2004 12:12 am

"Известно е, че издателите от нищо не се боят така, както от издаването на книги, защото вече напълно действа така наречения закон на Лем ("Никой не чете, а ако чете, не разбира, ако пък разбира, веднага го забравя") поради всеобщия недостиг на време, затрупването на пазара с книги и прекаленото съвършенство на рекламата. Днес рекламата като една Нова Утопия е предмет на култ. ужасните и отегчителни неща по телевизията се гледат от всички (както доказват резултатите от социологическите проучвания), защото след мънкащите политици, след кървавите трупове, осеяли по различни причини различни части на света, и след суперпродукциите, в които не се разбира за какво става дума, понеже това са безкрайни сериали (забравя се не само прочетеното, но и гледаното), като благодатен отдих идват рекламните предавания. вече само в тях е останала Аркадия. Там има красиви жени, великолепни мъже, добре възпитани, щастливи деца и възрастни хора с разумен поглед, повечето с очила. За да изпадат в неспирен възторг, им стига един пудинг в нова опаковка, лимонада от истинска вода, спрей против потене на краката, тоалетна хартия, напоена с екстракт от теменужки, или някой гардероб, макар в него да няма нищо изключително освен цената. Щастието, което блика от очите, от цялото лице на елегантната красавица, когато тя разглежда руло тоалтена хартия или отваря гардеробчето така, сякаш това са вратите на Сезам, мигновено се предава на всички. В тази податливост може би има и завист, и дори малко раздразнение, защото всеки знае, че не би могъл да изпита такъв възторг,а ко пие тази лимонада или си служи със хартията, че тази Аркадия е недостъпна, но слънчевото настроение си върши своето. Впрочем от самото начало ми бе ясно, че усъвършенствайки се в борбата на стоките за съществуване, рекламата ще ни зароби не с подобраващото се качество на стоките, а с влошаващото се състояние на света. Какво ни остава след смъртта на Бога, възвишените идеали, честта, безкористните чувства, в претъпканите градове под киселинните дъждове, освен екстаза на дамите и господата от рекламните предавания, в които се съобщава за кексове, пудинги и мазила като за пришествие на царството небесно? Но понеже рекламата има ужасното свойство да приписва съвършенство на всичко, то пред книгите - пред всяка книга, човек се чувства така, сякаш го изкусяват 20000 Мис Свят наведнъж и като не може да избере нито една от тях, той стои в неосъществена любовна готовност като ударен с чук по главата. И така е с всичко."

Оф, уморих се да преписвам, стига толкова, и по-нататък е интересно, но ако толкова ви трябва, намерете си книгата, от която го преписах и си го дочетете, струва си (не, няма да ви кажа коя е, поне авторът трябва да е очевиден от пасажа обаче :) ). Но просто трябваше да цитирам този пасаж, който препрочетох наскоро, защото ме порази колко точен и актуален е той. Дори аз съм се хващал, че гледам рекламите точно поради гореспоменатите причини.
В крайна сметка и аз не знам защо точно я пускам тази тема(освен да си опрадая хонорара за реклама на Лем, получен още като пишех "Профил"-а му :D ). Надявам се да ви е интересен поне и очаквам мъдри коментари.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Marfa
Moderator
Posts: 11251
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:12 pm
Contact:

Post by Marfa » Fri Apr 23, 2004 9:27 am

Ми ко да му коментирам? Плюли сме си в акълите с него както се казва, по тази гледна точка. Тамън вчера си мечтаех да изплющя гадното хлаше с гуреливите очи от рекламата на Йогурта, гледащо като теле в стремежа си да излъчва неописуемо повсеместно щастие, побрано в култовата сричка "УААААААААУУУУ...", която, както е известно, идва от езика на Хановете. Толкоз е прав Авторът, че няма накъде повече:)))
This octopus! Let's give him boots, send him to North Korea!

Image<-Подробно описание на нещата, които ми образуват нерви :twisted:
Уук.

User avatar
JaimeLannister
Forsaken
Posts: 3103
Joined: Mon Apr 05, 2004 7:31 pm
Location: Лясковец - София

Post by JaimeLannister » Fri Apr 23, 2004 10:18 am

Хубавко, хубавко. Има резон в цялата работа. Само дето аз реклами почти не гледам. А иначе ми се струва че когато го правя май причините са много близки до гореописаните. Все пак да не забравяме че рекламите се правят от умни хора с цел да въздействат. И твъде често (съзнателно или не) те го постигат. Ама като цяло тая работа с киселинните дъждове нещо не ми допада. При мене не е валяло доста време :) . Дразня се когато някой започне да ми говори колко на зле отивал света, че ималко киселинни дъждове и т.н. Ми то преди 100 години ги е нямало ама хората са живеели доста по- малко от сега...
Така че... Струва си (в този аспект).
А иначе... Струва ли си?
"Основната и крайна цел на живота е смъртта и той винаги я постига." Зигмунд Фройд

"PRESENT IS THE TIME INCLUDING ALL TIMES
EACH SECOND IS ETERNITY AS ETERNITY IS NOW
AND NOW IS FOREVER..."

Курвите идват и си отиват, Star craft остава!

Image

User avatar
Deem
Smallfolk
Posts: 4
Joined: Sat Apr 10, 2004 2:07 pm

Post by Deem » Sun May 09, 2004 10:50 pm

Правете като мен просто не гледайте Телевизия :P :P. Аз от време на време само Всяка Неделя гледам, и това е :twisted:

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests