Jobs ....

За коментари и излияния от всякакъв род, число, спрежение и залог

Moderator: Moridin

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 7:41 pm

Гиб - не е толкова очевидно. Такива неща пилеят ресурсите на обществото. А ползата от тях е в най-добрия случай нетрайна. Демографските процеси са много по-силни от възможността на обществото да създава работни места.

А изкуствените работни места са точно това - изкуствени - в момента в който държавата им спре финансирането - и те изчезват. Няма никакъв траен ефект.

Ако утре проектирам механизиран завод за коли който намалява цената на производството им с 60% заради цената на труда - това ще бъде нещо велико и страхотно. И виж какви писъци ще се разнасят наляво и надясно.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

Xellos
Moderator
Posts: 20447
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Fri Nov 27, 2009 7:50 pm

За кво ти е механизиран завод, кат има Китай? :roll:
„Dim dam talélam vacarme
S'en va dans Lumi éternam
Et Gustave dôme guardéam
Dilim dili lili lam
Lutece séra
Dolilom séram
Dim dim dam dada dim dim da dada dim da lilam
Dim dim dam dada dim dim da dada dam di didam”

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 7:54 pm

Xellos wrote:За кво ти е механизиран завод, кат има Китай? :roll:
Всъщност точно това - тамошните надници във фабриките имат смисъл - защото при тези нива хората все още са по-евтини от машините. Но никой от западните безработни не иска да работи за реалната цена на труда си - нали? О не, работата ти може да завиваш свещи на двигателите в заводите на опел, но трябва да си от средната класа.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

Xellos
Moderator
Posts: 20447
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Fri Nov 27, 2009 8:01 pm

Върти ми се напоследък навлязлата в речата ни фраза ЗА МНОГО ЛИ ПАРИИИИ :mrgreen:
„Dim dam talélam vacarme
S'en va dans Lumi éternam
Et Gustave dôme guardéam
Dilim dili lili lam
Lutece séra
Dolilom séram
Dim dim dam dada dim dim da dada dim da lilam
Dim dim dam dada dim dim da dada dam di didam”

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Nov 27, 2009 8:10 pm

какво значи реална цена на труда ? Ебати тъпия израз. Такова понятие няма - цената на труда зависи от печалбата на предприятието/дружеството в което работи работника - ако компанията печели много работника може по цел ден да да върти един ключ и пак да му плащат десет пъти повече от на инжинера разработващ много по сложни неща но не толкова пазарно печеливши.
Виж например колко вземат за бране на ягоди в англия - 1500 паунда на месец и ми кажи това ли е реалната цена на труда за бране на ягоди?

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 8:13 pm

Реалната цена на труда е най-ниската с която би си попълнил кадрите. ако да произведа нещо в Китай струва 2 долара, а в БГ 20 - ти колко би платил ? Не зависи от печалбата на предприятието.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Nov 27, 2009 8:17 pm

Не е точно така защото материалите са си материали а не всичко има в Китай , нито пък транспорта е без пари.
Освен това в много случаи говорим за добив на някакви суровини който добив няма как да стане в Китай :) освен ако не открием телепортацията.

Я ми кажи защо мерцедес (примерно) произвеждат в Германия и плащат на завивача на свещи като могат а изнесат продукцията в Китай и да плащат много по малко за същото?
Наистина ми е чудно не че задавам уловка или нещо такова.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 8:46 pm

Не съм им гледал счетоводните книги, но мога веднага да се сетя някои причини:

1во - вносни мита.
2ро - контрол на качеството.
3то - вече имат изграден индустриален капацитет в германия.

Според мен митата са основния фактор. Но протекционизма е опасно лекарство.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Nov 27, 2009 9:01 pm

Е според теб има ли управление което няма да предпазва собствения си народ (който в много случаи го е избрал) за да решава глобални проблеми.

User avatar
neEd'Le
Sorcerer
Posts: 438
Joined: Wed Oct 06, 2004 11:57 pm
Location: пуофдиф

Post by neEd'Le » Fri Nov 27, 2009 9:24 pm

Такива неща пилеят ресурсите на обществото.
мухаха,то добре,че ресурсите на обществото са поверени в сигурни ръце и не се пилеят иначе :lol:

чакай сега,как беше сентенцията.

харчиш свои пари за свои нужди - интересуваш се от похарченото количество и съответното от качество на закупения продукт.

харчиш свои пари за чужди нужди - интересуваш се само от похарченото количество.

харчиш чужди пари за свои нужди -интересуваш се от качеството на продукта,количеството и начина на оползотворяване на парите не те интересува.

харчиш чужди пари за чужди нужди - :lol:

както и да е,подържането на отрасъл на изкуствено дишане принципно не е никак правилно,даже е строго противопоказно според принципите на пазарната икономика,ако помня правилно,но нали тия лобита трябва и те да се занимават с нещо.

а немците не си изнасят производството в китай поради чиста солидарност и защото знаят,че немският потребител помни и наказва много жестоко.
медиите също - мерцедес изнасят производството в китай?
който си купи мерцедес оттук нататък е долен нацист и враг на модерна германия!
И излитам в студения мрак,където порядъчни хора не летят.Тук има само дяволи и вещици, яхнали метли, и един Витя Суворов с неговия парашут.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 9:26 pm

RRSunknown wrote:Е според теб има ли управление което няма да предпазва собствения си народ (който в много случаи го е избрал) за да решава глобални проблеми.
Митата Смут-Холи.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Fri Nov 27, 2009 9:53 pm

Всъщност голяма част от производството на Мерцедес си е изнесено в Китай, Бразилия и подобни страни, същото важи за почти всяка голяма западна корпорация, независимо дали германска, американска или каквато и да е. Това си е тенденция от много време насам, немалко западни компании вече не произвеждат нищо физически в западни страни, цялото производство е изнесено или направо дадено на подизпълнители, само административната дейност, маркетингът, дизайнът и развойната дейност все още се извършват в страни от първия свят. Найк е христоматийният пример, но далеч не са само те.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
neEd'Le
Sorcerer
Posts: 438
Joined: Wed Oct 06, 2004 11:57 pm
Location: пуофдиф

Post by neEd'Le » Sat Nov 28, 2009 12:32 am

Едно е да строят заводи в други страни с цел избягване на търговски ограничения,по-ниски транспортни разходи и разбира се по-ниски цени на труд,друго е да изнесат производството от Германия в други страни.
Това просто никога няма да стане.
Най-малкото законодателството го изисква - ненам си колко процента от вложение части в автомобила да са произведени и сглобени в еврозоната,иначе се налагат доста сериозни парични такси.
Което е и причината Японските производители да си построят заводите в Европа,вместо в Северна Африка примерно.
Със САЩ положението е аналогично.
Поради същата причина на Европейския пазар няма да видиш никога Фолксвагени от заводите на ФауВе в Китай,просто е нерентабилно,колкото и евтино да им излиза производството там.


Та така,поточните линии си вървят в Германия,аз поне не съм чул да закрият завод.
Може да намалят капацитет за сметка на внесени детайли от трети страни,но да закрият завод и да го засилят към Азия само за да спестят разходи - никак не ми се вярва.

Не че съм несъгласен с твърдението,че всеки гледа да си аутсорсне колкото може повече от производствения капацитет нейде в Мангалия,но специално примера с автомобилната индустрия не е особено уместен. :)
И излитам в студения мрак,където порядъчни хора не летят.Тук има само дяволи и вещици, яхнали метли, и един Витя Суворов с неговия парашут.

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Sat Nov 28, 2009 1:00 am

Прав си, разбира се, просто имах предвид, че и Мерцедес в някаква степен си изнасят част от производството навън, и вероятно щяха да го правят в много по-голяма степен, ако ги нямаше законовите ограничения и правителствения натиск да пазят работните места в германия.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Ghibli
Elder God
Posts: 5789
Joined: Sat Dec 20, 2003 11:36 am
Location: not really here

Post by Ghibli » Sat Nov 28, 2009 4:23 pm

Аз се опитвам да си представя един свят с изцяло механизирано производство и все се сещам за Азимов и Солария, тоест нищо не мога да измисля, за което моля да ме извините.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest