Комерсиализъм и изкуство

За коментари и излияния от всякакъв род, число, спрежение и залог

Moderator: Moridin

User avatar
simple_stupid
Sorcerer
Posts: 353
Joined: Sun Jun 12, 2005 3:22 pm

Post by simple_stupid » Mon Oct 17, 2005 11:15 pm

Обещах да не се оливам и ще се отдам на въздържание, но...

Не искам като някой хълцаш квартален алкохолик да ви дърпам за ръкавите и кръчолите и да ви питам тъпо “Ти мен разбиръш ли мъ?”, но...

Баси, дет се вика, Хора, наистина адски ме кефите, правите нещо наистина готино, но...

1. Най ми е лесно да ви попитам – какъв процент от ревютата ви за книги, непреведено, филми и игри не е “американско”? И кой ви пречи да е повече? Това е истинския ви интерес и това е, което наистина правите, и сами “промотирате”. Картинката – истина. Ако толкова Европа е напред, дайте ревюта за съвремената немска фантастика, и на френското фентъзи. Ако наистина мислите, че Европа е захлюпена и задушавана от американската нискокачествена халтура борете се като рекламирате КОНКРЕТНО образците на високото европейско изкуство.

Имаше кино Евроимаж, бивше Славейков, пускаха само европейско кино, кой от вас, колко пъти отиде да гледа и какво? Това е европейска програма, европейците сами предлагаха най-доброто което са създали. Колко народ от 1 и половин милионна София се реди на опашка за европейско кино.
Не от липса на пари го закриха и там правят магазин.

Кой пречи на някой да гледа латиноамериканските бози, или немския сериал по бТВ, сега гледам пуснали и руски боевик. И кого бият да гледа Foxlife. Ако създадат филмов канал като EuroNews, EuroSport, например EuroFilm колко от вас ще го гледат. Мислите ли, че ако имаше интерес в Страсбург нямаше веднага да извадят парите и да го създадат. Всички канали дори и шведските filmnet и tv1000, като ги имаше едно време блъскаха американски филми нонстоп и някоя и друга тяхна родна боза

Държавата която произвежда най-много филми в света е Индия, някой да е забранил на шведи, немци и французи да гледа съкровищницата на Болиууд? Не.
На вас да ви липсва индийското кино? Сигурно... Но след пет филма, отговора ще е Достатъчно.


2. Има едно нещо, което трябва да се разбере... ако може...

Културата е обмен на идеи в един клокочещ казан, процес който е извън идеята за някаква справедливост, признателност и първенство.

А.

Елините са варвари.
Разбира се, по отношение на дошлите по-късно в историята те са цивилизатори, но и дорийците влезнали в историята с желязото и ... невежеството си. В голямата си част “гръцката” митология е крадена, или по ефимистично казано “заета” от по-стари съседни народи. В българското издание на Хезиод отзад има три статии, едната разказва конкретен пример, Попко в Митология на Хетска Анатолия е по подробен. Какво знаете вие за Хетската митология, във всеки случай много по-малко отколкото за гръцката, това не пречи знаете достатъчно, но през гръцките усти.

Коя идея е оригинална за историята не винаги е интересно. История е идеология и маркетинг. Гърците са това, което са и всички го знаем. Просто са представили продукта си най-добре.

Лесно се доказва, че Доктор Охболи е доктор Дулитъл, а Буратино е Пинокио. Бъкано е с такива необявени “кавъри”. Сега сигурен съм като гледам многото фенове на Лукяненко, че повечето няма да се съгласят, но какво е “дълбината”, ако не преразказана донякъде “Адърланд”. Но инак Европа е пълната с идеи...

Вижте има само един американски режисьор, който е снимал доброволно в Европа, и това е Сам Пекимпа. Гениален дори и само заради “Сламени кучета”, между другото много американски. Роман Полански и Уди Алън са в Европа, единият заради проблеми с правосъдието покрай секс с малолетна, другият поради проблеми с морала, пак покрай не особено пълнолетна.

Колко европейски режисьори са в Америка и защо?
Най-голям за мен е Милош Форман, гледал съм и “Любовта на русокосата” и “Черен Петър”, но в Америка е станал ФОРМАН. Той сам казва, че е чужд, и малко разбира Америка, всичките му филми са снимани по пиеси и книги, но кой от филмите му не е “американски”. Дори и Амадеус е Холивуд висша марка.


B.
Следващото е от една книжка

.... и Вивекананда и Теософското общество ние виждаме как представите за хиндуизма, ферментирали на Запад, се връщат в Индия, за да окажат влияние на индийските хиндуисти. Изследователите на хиндуизма наричат този процес “ефектът на пицата”.


“ЕФЕКТЪТ НА ПИЦАТА”


Пицата, която в началото била вид обикновен хляб без нищо отгоре, през XIX в. Пристига с италианските имигранти в Америка. Там тя се развива в това, което ние познаваме днес: плосък хляб, върху който се нареждат домати, сирене и всичко друго, което човек си пожелае. Постигналите успех италианци, отбили се в Италия да посетят близките си, носят със себе си представата за новата пица – представа, която бива подхваната в Италия и оттам – експортирана като нещо чисто италианско. Експортирането на един артикул, идея или символ, културното му преобразуване, следващото реимпортиране и упражненото след това влияние от негова страна, изследователят Агехананда Бхарати нарича ”ефекта на пицата”.

Вероятно най-яркият пример на този ефект е Мохандас К. Ганди (1869-1948). Хиндуист от Гуджарат, възпитаван във вайшнавизъм и подложен на влиянието на джайнистките възгледи, разпространени в родната му област, през 80-те години на XIX в. Ганди пристига в Лондон, за да учи право. Напускането на свещена Индия и стъпването на земята на чужденците е била стъпка от изключително важно значение, тъй като заради това той е бил изключен от търговската каста баня (bania), макар по-късно да е бил ритуално възстановен. След като се установява в Лондон, той търси хора там, с които да може да сподели някои от културните си традиции – става дума за онези свободомислещи, приели вегитарианството и теософията. Заедно с тях той прочита Бхагавад-гита за пръв път. Тогава чете и Светлината на Азия (книга за Буда) от сър Едуин Арнълд и Новия завет, като вниманието му приковава проповедта на планината.

Бхагават-гита – която Ганди чете на английски – му оказва силно влияние, запазило се през целия му живот, дава гориво за размишленията му върху непривързаността и пътя на действието (карма-йога), създали идеологията на ненасилническите му действия срещу британците и в борбата му за независимост на Индия. Възвръщането на Ганди към неговите духовни корени обаче не става без преосмисляне. Той приема четирите социални категории (варни), но отхвърля определянето на някой хора като нечисти, той подема традиционната, персонифицирана от Сита, представа за ролята на жената, но говори за ролята на жените. Крайъгълен камък на принципите му е сатяграха (satyаgraha), придържене към истината, върху сатяграха се изгражда политическата му активност. Единната истина, намираща се в сърцевината на всичко, избликва под формата на етическа и основана на ненасилието сила, насочена към доброто.
...............................


Ким Нот
Хиндуизмът
С’2002


Извинявам се за цитата, имам го във връзка с едно друго нещо, но ми върши работа в случая. Нещата и връзките не са едностранчиви.
Същото е с БУШИДО
http://www.books.bg/book.php?ISBN=99548517083
За да открие своята Япония, която японците и днес изучават, е “трябвало” да стане християнин, да цитира Хегел и Емерсън. И подобно на Вивакенда е трябвало да познае Америка.

Тука мога да изгълтам много бутилки, ама много...
Няма нужда – който е разбрал е разбрал.

И Вивакенанда и Инадзо Нитобе имат нещо, което да пазят и да обогатят.
Какво е това, което европейците пазят..........
Къде е......
Кой се е върнал да го обогати..............

Европа в момента е някакъв импотентен воаьор, който непрекъснато зяпа члена на съседа и му намира кусури в ерекцията.....

Антиамериканизмът се превръща в европейски интелектуален спорт неизискващ особена интелектуална маса и носещ съмнителни терапевтични резултати.


3. Това което правите тук като общоност от млади хора със сходни интереси е страхотно. И наистина ми е приятно да си седя и наблюдавам.

Не искам да ме разбирате криво, не ви казвам американците са велики, бъдете и правете като тях. Това което се опитвам да кажа е, не бъдете комплексари, и не се правете на велики на техен гръб, защото е смешно.
Ако имаш да показваш нещо го покажи, ако е наистина стойностно няма да имаш нито нужда, нито време да се занимаваш с “шитните” на другите.

За Бога, момчета и момичета, та ние живеем в страната на чалгата... нашата, родната... и тя за съжаление не е продукт на отвъдокеанските "шитни", а нашите, родните...
Last edited by simple_stupid on Mon Oct 17, 2005 11:29 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Mon Oct 17, 2005 11:21 pm

Ъъм, само едно-две неща. Чалгата не е продукт на НАШИТЕ шитни, а на турските, основно.

Освен това през цялото време оплюващите американската пошлост не са го правели с цел възвеличаване на нашата продукция, а пак на външна такава. Мисля, че има значение и е далеч баш от комплексарщина.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Amos Trask
Aes Sedai
Posts: 1606
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:41 am

Post by Amos Trask » Mon Oct 17, 2005 11:29 pm

Роланд, това ти харесвам, че винаги ще намериш някоя дума или израз от текста, за която да се хванеш, че виждате ли, не било баш така... :lol: А останалото, че си е точно и правилно, няма значение, нали?
Това което се опитвам да кажа е, не бъдете комплексари, и не се правете на велики на техен гръб, защото е смешно.
Ако имаш да показваш нещо го покажи, ако е наистина стойностно няма да имаш нито нужда, нито време да се занимаваш с “шитните” на другите.
:shark:
Feel the summer!

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Mon Oct 17, 2005 11:48 pm

А аз това не ти харесвам, че си се превърнал в ходещо "анти" и ми ходиш на метър и половина след постовете :?


И не ти схванах пейста, това е изместване на конкретния спор просто. Тук не става дума за пробутване на собствени постижения за сметка на чужди, а предпочитане на едни чужди пред други чужди. Не виждам къде изобщо се набърква това "ако моеш, покажи, ако не - млъкни", изначално не е ставало дума за бг-изкуство.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Amos Trask
Aes Sedai
Posts: 1606
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:41 am

Post by Amos Trask » Mon Oct 17, 2005 11:59 pm

Хм... Прочетох това, което си написал. Прочетох го пак. Явно съм още по-глупав, отколкото вече приехме, щото нищо не разбрах. Нещо Великия Всезнаещ май е в небрано лозе, а? Щото и по конкретния спор не виждам да казваш нещо. Човека хиляда пъти зададе някои въпроси и поиска примери, но те бяха удобно отминати, за сметка на споменатата без всякаква конкретна връзка чалга. Любимеца и zhivik също казаха някои интересни неща, ама и те ей така набързо бяха игнорирани.

Не знам, за мен ореолът ти е на път съвсем да залезе. Не обичам хората, които се мислят за вся и всьо и не проявяват капка уважение към мнението и личността на другите.
:shark:
Feel the summer!

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Tue Oct 18, 2005 12:11 am

Амос, ако обичаш, въздържай се от лични квалификации. В рамките на спора, убеден съм, може да се спори и без въпросните квалификации и зле прикрит сарказъм, какъвто проявяваш, уверявам те, абсолютно едностранно и не само в тази тема.

Ако ще се обсъжда поведение, има си лични и айсикю. Тук - знам, че нямаш нищо против, няма нужда да се съгласяваш експлицитно - да се придържаме към добрия тон.
This is it. Ground zero.

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Tue Oct 18, 2005 12:17 am

Mога ли да ви помоля и двамата, Амос и Роланд, да престанете да се заяждате помежду си в почти всяка тема?
1. Най ми е лесно да ви попитам – какъв процент от ревютата ви за книги, непреведено, филми и игри не е “американско”? И кой ви пречи да е повече? Това е истинския ви интерес и това е, което наистина правите, и сами “промотирате”. Картинката – истина. Ако толкова Европа е напред, дайте ревюта за съвремената немска фантастика, и на френското фентъзи. Ако наистина мислите, че Европа е захлюпена и задушавана от американската нискокачествена халтура борете се като рекламирате КОНКРЕТНО образците на високото европейско изкуство.
Каквото излезе у нас, това ревюираме. Колко европейска фантастика и фентъзи е излязла в последните години у нас? Същото и за филмите. А поради това, че все пак от чуждите езици повечето от нас знаят само английски, е малко трудно да пускаме европейски автори в "Непреведено". Въпреки че имаше такъв пример с книга на Лем.

Пък като гледам какъв "голям" интерес има по форумите, като пиша примерно за класическите европейски филми, и нещо ми отмира желанието да пиша за тях много...
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
simple_stupid
Sorcerer
Posts: 353
Joined: Sun Jun 12, 2005 3:22 pm

Post by simple_stupid » Tue Oct 18, 2005 12:22 am

Roland of Gilead wrote:Ъъм, само едно-две неща. Чалгата не е продукт на НАШИТЕ шитни, а на турските, основно.

Освен това през цялото време оплюващите американската пошлост не са го правели с цел възвеличаване на нашата продукция, а пак на външна такава. Мисля, че има значение и е далеч баш от комплексарщина.

Вземам си бележка...
ако ще възприемете мнението ми по-леко и по-благосклонно, моля Ви да не четете и вземате под внимание последното изречение от последния ми "пост".

ако това е невъзможно ще се опитам да Ви дам няколко объркани обяснения.

1. Незнам дали чалгата е продукт основно на турските "шитни", но се изпълнява от българи. Надявам се, че няма да се опитате да извините простотията на българите в БигБръдър, като ми обясните, че това основно се дължи на една европейска "шитня" BigBrother.

2. Пак в опит на ясното ще кажа, че наистина истински най ме вълнува "възвеличаването" на нещо стойностно създадено от българи. Неговата липса ме огнетява. "Възхваляването" на нещо друго не ми е приоритет, но с любопитство очаквам конкретни заглавия, който да ме обезоражат и да кажа "да, такова нещо в Америка не може да бъде създадено, там не са способни на подобни чувства и такова майсторство".

3. На никого не мога да преча да се мисли, или да си мисли, каквото и за каквото и да е било. Моля само да ми бъде разрешено, ако може като се объркам да определям нещо като нещо, в случая "комплекс", докато спра да бъда объркан.

P.S.
Рол, честно адски ме кефиш, може да се замеряме с много постове, на мен ще ми бъде приятно, но само един въпрос - Правил ли си сметка, колко от ревютата ти в сайта са за американски и колко за европейски книги или филми?

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Tue Oct 18, 2005 12:27 am

Не следя дискусията от повече от страница и постът ми не беше във връзка с нея, а с конкретни неща, които фактологически не са верни.

Простотията в ББ си е наша, но пошлостта на чалгата идва от корените й, които не са наши, а не от изпълнението й от нас.

За отговор на последния си въпрос, прочети поста на Дем, той достатъчно точно отговаря на него.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
simple_stupid
Sorcerer
Posts: 353
Joined: Sun Jun 12, 2005 3:22 pm

Post by simple_stupid » Tue Oct 18, 2005 12:40 am

Roland of Gilead wrote:Не следя дискусията от повече от страница и постът ми не беше във връзка с нея, а с конкретни неща, които фактологически не са верни.

Простотията в ББ си е наша, но пошлостта на чалгата идва от корените й, които не са наши, а не от изпълнението й от нас.

За отговор на последния си въпрос, прочети поста на Дем, той достатъчно точно отговаря на него.
Всяка дискусия си има център, логика, развитие. Има точки в които се завива и тръгва надругада. Почнахме от Шифъра на Леонардо, докарахме го до Комерсиализма и изкуството, сега можем да завием и към чалгата. На мен не ми е проблем (връзката между чалгата и ББ между впрочем е пряка и непрекъсваема, шарнир).

Сега мога да се избазикам, че при ревютата сте почувствали Пазара и сами сте се превърнали в безмозъчни проводници на американски комерсиални "шитни", но не е така. Тъпото е, че аз нищо не правя за разпространението на американската масова "шитня", а вие някак и съдействате, пък сего като говорим аз я защитавам, а вие я плюете... Доста объркано и шизофренно се получава, трябва да признаете.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Tue Oct 18, 2005 12:55 am

Не й съдействаме. Ние информираме, на теория - обективно. Не е имало случай аз да съм прочел/гледал/играл нещо тъпо и да не съм го оплюл. Разбира се ВСЯКА информация е форма на реклама, но това е неизбежно.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
herairness
Jaghut Tyrant
Posts: 1983
Joined: Tue Oct 04, 2005 10:43 am
Location: varna

Post by herairness » Tue Oct 18, 2005 11:14 am

аз пък мисля че се отвлякахте доста всичките,чак ме забоялаха очите да чета заяждания и нападки
1-факт:във варна много рядко дават европейско кино та се налага да си го гледам на пиратки
2-факт: аз болiвоод си го харесвам и сам гледала доста от него още едно време баба ми ме научи от слона моя приятел та до кама сутра
3-факт:никoй не твърди че всичко американско е комерсиално и никoй не бие хората по главите-руснаците си имат поговорка "на вкус и на цвет товарищи net"
4-факт:че българите повечето сме прости си е докaжано отдавна макар и да имаме доста велики хора-първото го доказаха варненските митничари а второто нашите шахматисти сички възрасти:)
и спрете да се дjяфкате моля ви защото опорочавате форума и вобще цялата идея
Image

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Tue Oct 18, 2005 6:20 pm

Днес за първи път от много време насам гледах в едно от двете големи кина в Пловдив американски независим филм(споменатия по-рано Off the Map) и какво да кажа, въпреки че филмът е чудесен, го гледахме само 2 човека в огромната зала, и единия си тръгна по средата. Вярно, че беше прожекцията от 13 часа в работен ден, но все пак беше тъжно някак...
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Ghibli
Elder God
Posts: 5788
Joined: Sat Dec 20, 2003 11:36 am
Location: not really here

Post by Ghibli » Tue Oct 18, 2005 6:43 pm

До simple_stupid (и не само)
Искам да започна с това, че макар впечатленията ми да са бегли, по принцип те харесвам как/какво пишеш. И искам да започна с това, защото реакцията ми на този - а и на предишните ти постове в темата - беше: WTF? Ще се опитам и аз да стуктурирам.

3., но в началото: Каква ти беше идеята, като го писа всичкото това? Успя с този пост да засегнеш списанието, следователно всички ни, много сериозно. Приказките за избиване на комплекси, промотиране на американското и т.н. бяха ли необходими? Ако ти е такова мнението за списанието, предлагам да го обсъдим по-подробно в друга тема, но би могъл и тук да коментираш.
Причината да ревюираме американски филми е, че това е актуалната програма. Причината да не сме ревюирали някой актуален филм, който смятаме за добър е, че не сме имали възможност да го гледаме (в общия случай), в това число и европейските филми (за "Венецианският търговец" бтв ще има ревю).
Пак бтв - аз лично бих се радвала, ако Дем или Амос напишат нещо и за по-старите неща, които гледат - хрумна ми в процеса на четене и мислех да го предложа, така че не е толкова изгубена кауза, поне според мен.


1. Според теб основната тема, по която трябва да спорим тук, е Европа срещу Америка. Според мен не е това темата и не беше нужно да спорим, но какво пък - нали за това е форумът. Даваш всякакви аргументи, за да подкрепиш тезата, че Европа не може да предложи нищо ценно, докато Америка - напротив - може. Най-напред - какво общо имаха Ганди и гърците (освен г-то като начална буква), Рим отпреди хилядолетия? Аналогиите са ясни, но дали са приложими в случая? Представата за хилава Европа, която заема идеите си от цъфтяща Америка, квалификации като "импотентен воайор" за мен са смешни. Това означава да отричаш въобще европейската култура, ако правилно съм разбрала? Не мога да споря, твърде абсурдно ми е. Трябва ли да си държим лекции защо европейското кино се отделя като категория с определени характеристики?
Примерите с режисьорите, които би трябвало да подкрепят горната теза. Форман е европейски режисьор по произход и по стил и единственото американско нещо в Амадеус (евентуално, не знам как е продуциран) са парите. Той е бил достатъчно изявен и известен преди да отиде в Америка, и да се твърди за него и за Вендерс, че са направили добрите си филми едва там, е.. хм. Форман е бил Форман преди Америка, просто не е бил достатъчно свободен в онези условия. Полански не ми е любим и не знам доколко е на място тук, а и не съм му гледала достатъчно филми, за да коментирам. Примерът с Уди Алън обаче ме раби - та това е американски режисьор, който прави американски филми. И те са добри - никой не го отрича. Във връзка с това -

1а. Стори ми се, че тръгнахте да се горещите напразно. Никой не се е нахвърлил да отрича всичко американско и всичко, което е постигнало търговски успех. Разбира се, че в Америка се снимат и добри филми, просто твърде малко от тях стигат до нас. Разбира се, че търговският успех не означава автоматично ниско качество. Това, което ме дразни е, когато на критиките към нещо отговорът е "то се продава, значи е добро". Не е така и се надявам да го признаете.


2. За пазара, свободата и достъпа - някои хора продължават
(и ти, и Амос, дори Любимеца, чийто пост много ми хареса, и по-специално това:
"По мое мнение, не е правилно американският комерсиализъм да се защитава като "естествено наложен" и "удовлетворяващ търсенето", защото не е така. Американският комерсиализъм е наложен от американския комерс и удовлетворява търсене, зададено лично от създателите му."
Съжалявам за отклонението, но и аз така мисля, а нямаше да мога да го кажа толкова ясно в две изречения.)
да отричате ограничения избор, който имаме в България (съгласна с Дем тук.) Не е въпрос само на желание, а и на пари. Тикате ми в лицето (точно това е изразът, чувствителна съм на тази тема, защото не мога да си го позволя) Амазон, който е недостъпен за повечето хора вариант, не само заради високите цени, но и защото изисква кредитна карта, а ако се използва посредник, става още по-скъпо. Кината в София от типа на ЕБКЦ (въпросното до Света Неделя) и "Център" (бивше "Биад") са малко на брой и с малко на брой места, и най-вече, са само в София. Да не говорим за работещ човек колко е трудно да гледа нещо по-различно, защото тези филми са все в 14:30 или подобен час в делничен ден... (Дем ме е изпреварил тука :) По телевизията рядко дават хубави филми. Интернет е великата свободна зона (все още), но отново много малко хора имат достъп от дома си, а тези, които имат добри скорости за теглене на филми и/или неограничен трафик, за да ползват торенти, са още по-малко. Не, не е чак толкова трудно, иначе нямаше да съм гледала всичко, което съм гледала, но не е и толкова лесно, колкото го изкарвате, и със сигурност не е толкова натрапвано, колкото са американските филми.

2a. Лично ме засегна с намеците за това какво сме гледали. Достатъчно често съм била в кино Славейков, че да ми се държи сметка. Бих приветствала телевизионен канал за качествени филми. Плащам си абонамент за НВО, който е единственият филмов канал, който ми се предлага по кабела (Cinemax, който уж е много по-близо до идеята, нещо така и не го пускат). Ако се появи европейски филмов канал, бих го гледала. Също така от време на време гледам Fox Life и Cartoon Network. Не знам какво доказва това и за какво ти беше да се обръщаш лично с въпроси от типа "колко от вас" (освен да ни обвиниш, че сме псевдоелитарни, което честно казано ми е много противната част от тази тема).


P.S. Не сме се изпокарали все още, надявам се :Р
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.

User avatar
simple_stupid
Sorcerer
Posts: 353
Joined: Sun Jun 12, 2005 3:22 pm

Post by simple_stupid » Tue Oct 18, 2005 9:36 pm

Ghibli,

никога не можеш да се скараш с мен. На тази Планета съм гост и я посещавам, щото ми е интересно и приятно, което ще рече, че хората са ми приятни. Последното за което бих се далдисал тук е да обиждам създателите и обитателите й.

Адски е тъпо да обяснявам какво и защо съм го казал, мислил съм, че е ясно, оказало се неясно... Толкова съм могъл...


Така извадена темата (от тази за The Da Vinci Code) стои още по-добре.

Отиди ако искаш на първа страница и прочети второто и третото мнение след това на моя другар по оръжие :lol: Amos Trask. Те са твое и на Рол. Темата за "американското", "комерсиалното", "американски" като "лош стил и писани като за идиоти без никаква култура" и за " разликата между американското и всяко друго изкуство" започва преди да пипна клавиатурата.

Защо се обадих? От глупост...
Защо го написах това, което съм написал? От глупост...

Опитал съм се да разбера какво е това "друго изкуство", което така и не съм забелязал как преминало покрай мен без да разбера. И чаках да ми кажете какво да гледам, да чета и да слушам, та да разбера и прогледна. Така и не дочаках.

Колкото и да съм глупав, разбрах че спор няма, защото атаката срещу "американското" е конкретна, а защитата на "другото" абстрактна. Просто ние с моя приятел адмирала с шпагите като се защитаваме какво да нападаме?
Затова дойде и Европата! Дето вика Рол " Това, което идва от Европа в по-голямата си част е малце по-сериозно." И аз чаках да го видя, но "сериозното" си остана пак абстрактно.

Колкото и да съм глупав, съм научил, че спор докара ли се до кокшката и яйцето, пиши го бегал. Европейско кино е по-добро и стойностно от американското... Добре... но го няма, щото не го пускат... Добре... Не го пускат, защото е по-добро и стойностно и няма кой да го гледа.
Дайте ми примери за хубав европейски филм - "Невероятната съдба на Амели Пулен". Кой не го е гледал? Всеки го е гледал. Друг филм? Не ги дават щото няма къде... Добре... що няма къде? Щото са истинско изкуство, а не американски "шитни".... И отначало...

Обещах да не се оливам повече... имам си планетка и си пия кротко вътре обилно и напоително. Не съм дошъл тук да ви занимавам със себе си и мненията ми...

Това от което се интересувам и се опитвам да откривам и изучавам са ИНТУИЦИТЕ, ПРЕДРАЗСЪДЪЦИТЕ и ПРЕДУБЕЖДЕНИЯТА, които стоят скрити зад мненията.
Когато ви казвам, че ви харесвам, не го правя от куртуазия... това до което съм стигнал е, че единствено общност от хора споделящи общи интереси и интуиции може да остане нещо по-продължително от мига, в който се създава... ако съмишлениците имат и кохерентна цел ще постигнат и някакъв резултат.

Вие сте хора събрани от споделения интерес към литературата - фантастика и фентъзи. Тази литература в своите най-добри съвременни проявления е преобладаващо американска. Това е факт. Ако се появи френска или немска "фантастика" или "фентъзи" ала'Амели Пулен ще се чуе вервайте ми. В такъв форум да се твърди, че "американското" е символ на ниското качество е ПРОТИВОРЕЧИЕ В ОПРЕДЕЛЕНИЕТО на самия форум, защото би го лишило от предмет и основа. Затова в това виждам проявление единствено на чисти ПРЕДРАЗСЪЦИ И ПРЕДУБЕЖДЕНИЯ, защото същите тези които го казват, в ревютата, които пишат дават високи оценки на американски произведения, без да могат да ми посочат други, които са по-качествени от "американския шит" за да защитят мнението си.


Пак се олях....
Но така и така съм се изложил... веднъж като паднеш под масата... няма къде по надолу... най-много да те изхвърлят през вратата...

Та
дано това ви помогне да разберете


Има едно нещо, което никой не ще да забележи...
то е толкова естествено, колкото дишането...
основно, без което нищо нямаше да е такова каквото е...
ГЛУПОСТТА.

Тя е толкова е всепронизваща, всепроникваща, фундаментална, че успяваме да я възприемем само в някакви чужди тотални екстремуми. Своята собствена постоянна, пулсираща, движеща ни “напред” Глупост не забелязваме. Дори заслепени от нея често ни се привижда като проблясък на “голяма умност”.

Трябва да се разбере, че това е повече от ЕСТЕСТВЕНО, и в крайна сметка чрез нея се проявява природата ни...


Забележете, че БОГ в своите ЗАПОВЕДИ не е забранил Глупостта.
Трудно е, но е ДОБРО да се спазват ЗАПОВЕДИТЕ МУ. В Историята се срещат и такива съвършени люде, които през целия си Живот са ги спазвали всичките.
Но забележете, че в своята Доброта и Благост Бог не е забранил глупостта, защото и най-големите светци не биха могли да се спасят от нея дори в съвършенството си. Най-многото, което могат да направят, е да я осъзнаят
Да забраниш Глупостта, означава да забраниш Човечеството.


Някой приемат за голям напредък на Цивилизацията секуларизацията.
Нормите осветени като свещени и вечни за едно религиозно съзнание са заменени от други, приети първоначално от група субекти с пишки, а с развитието на Цивилизацията вече и без. Насъпила ерата на нормотворството. Случило ми се е да чета доста закони, които забраняват много неща, и предвиждащи наказание за тях не някъде другаде в отвъдно, а тук на място. Норми които регулират толкова много неща, че по едно време почваш да научаваш, че неща съществуват, само защото си прочел, че са забранени. И пак забележете, във всички тези закони, норми и параграфи – създадени навсякъде по света от най-различни чичовци и лели никъде Глупостта като такава не е забранена.


Дали колективният “разум”, “духът” на народа и прочие чудесии, творящи скрити зад от субекти натоварени с това, и раждащи Норми и Забрани, са осенени от Божие проникновиние за жизненокрепящата връзка на човек и глупост?

Едва ли...

Дали "здравия Разум" не е довел до прозрението, че ако се приберат всички глупаци зад ограда, няма да има кой да остане отвън да ги пази да не излезнат?

Отново съмнително...

Конститутивно за всеки глупак е да се счита за умен.
Мисля си, че Глупостта още не е забранена със Закон от тези дето коват законите, само защото са толкова глупави, че не могат да се разберат - Що е то - Глупостта!
Когато се споразумеят и уточнят ще се роди и най-голямата Глупост – нейната забрана. Хората да забранят човешкото.


Докато не се са се разбрали, всеки който живее в някаква демокрация може да си пише и приказва глупости каквито му роди главата, а и да прави още много други глупави неща, без да е заплашен от специални санкции, стига иначе да не нарушва приетите Закони.

Всеки с мнението си...


Какъв е резултата от така сложилите се неща?

Ами има глупаци дето такът виртуални чаршафи от глупости, които никой не чете, но те продължават да си ги пишат.
Те са тихи луди.

Естествено има и доста по-шумни глупаци... за тях четем в пресата, гледаме по телевизията и търпим в "реалното"...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest