

Значи какво, някои хора нямат нужда да ядат и правят "некомерсиално изкуство", пък останалите като имат повече от трима души потребители на изкуството си се водят по-долна категория, "продажници".


Moderator: Moridin
Кой определя кое е боклук и кое шедьовър? "Не ми харесва, значи е боклук" - що за философия е това? А това безобразно обобщаващо определение за "американските" неща, просто не знам как да го коментирам... Марк Твен, Хемингуей, Едгър Алън По, Азимов, Зелазни, Филип К. Дик, Урсула Ле Гуин и безброй още нещо да ви говорят? Но не, Америка е лоша, "комерсиална", пълна със затлъстели идиоти. Айде моля ви се...Ghibli wrote:Не харесвам "комерсиалността" като писане на боклуци само защото се харесват, и не харесвам твърде "американските" неща, "американски" като "лош стил и писани като за идиоти без никаква култура" (защото такива са в повечето случаи техните бестселъри, поне тези, които се издават у нас).
Та исках да кажа, че причината да не ги харесвам е именно моят вкус, а не някаква абстрактна омраза към всичко, що не е Чисто Изкуство.
някакви измислени псевдо-показатели
Amos Trask wrote:Кой определя кое е боклук и кое шедьовър? "Не ми харесва, значи е боклук" - що за философия е това? А това безобразно обобщаващо определение за "американските" неща, просто не знам как да го коментирам... Марк Твен, Хемингуей, Едгър Алън По, Азимов, Зелазни, Филип К. Дик, Урсула Ле Гуин и безброй още нещо да ви говорят? Но не, Америка е лоша, "комерсиална", пълна със затлъстели идиоти. Айде моля ви се...Ghibli wrote:Не харесвам "комерсиалността" като писане на боклуци само защото се харесват, и не харесвам твърде "американските" неща, "американски" като "лош стил и писани като за идиоти без никаква култура" (защото такива са в повечето случаи техните бестселъри, поне тези, които се издават у нас).
Та исках да кажа, че причината да не ги харесвам е именно моят вкус, а не някаква абстрактна омраза към всичко, що не е Чисто Изкуство.
някакви измислени псевдо-показатели
Не припадам по всеки американски "шит", господинчо, но ти пък като гледам не се свениш да използваш американизми, докато оплюваш САЩ. Благодаря, че ми разясни разликите между комерсиално и некомерсиално, не е зле да си ги припомниш другия път като тръгнете вкупом за Арена да гледате "Стар Варс 9: Атаката на снобите".Roland of Gilead wrote:Разликата мнежду комерсиалното и истинското изкуство е, че първото се прави за пари, а второто се прави, за да каже нещо (или в по-лекия случай просто да забавлява, но като първа, а не второстепенна цел или просто средство за изсмукване накинтите).
А разликата между американското и всяко друго изкуство е, че то в 97% от проявите си е ИЗЦЯЛО комерсиално и още по-зле - в последните години дори като такова е импотентно и безинтересно.
Пък който в каквото иска да ме обвинява, истината е, че в сравнение с хората, които припадат по всеки американски шит, наистина се чувствам извисен.
Извини ме, но от нещата, които постоянно се говорят тук, точно с такова впечатление оставам. Може би аз мога да бъда обвинен на свой ред, че не долюбвам особено Изтока, но никога не съм казвал, че всичко (хайде, "почти всичко", нали така беше израза) източно е за боклука.Yan wrote:Дай сега да се заядем заради спора. Никой, никъде не е казал че всичко американско е боклук. А точно тези пък имена си мисля, че нямаше нужда да ги цитираш, точно в тоя форум. Но не, другите са лоши "американофоби". Айде моля ти се...
Да не би да имаш предвид, че Passion of the Christ e велико произведение на киноизкуството? Надявам се да се шегуваш или да съм разбрал грешно нещо...Американите са велики щото можеш там да си правиш и The Passion of the Christ и The Da Vinci Code. От А до Я.
Говориш абсолютно наизуст, без дори да си гледал двата филма, които сравняваш. В Европа има много по-голяма свобода във всяко отношение за кинотворците, отколкото в Америка. Почти всички наистина новаторски филми и кинотечения са се появили и развили в Европа. Освен това, изключвайки факта, че беше тотален snuff филм, някак допуснат от цензората да остави лоши спомени на публиката, защото бил по Библията и за него не важат нормалните критерии, в Passion of the Christ нямаше нищо чак толкова провокативно и смело. Единственият патос, който забелязах, беше извратената любов на Гибсън към хиперреалистични садистични сцени на бичуване и разпъване на кръст.Опозицията между Passion of the Christ и The Da Vinci Code не се отнася до качество и елитарност, а до това, че само в Америка има свободата да направиш от нещо толкова "крайно" консервативно християнско, до нещо толкова антихристиянско. В Европа и нейния елит няма един, който да направи и с 50% от патоса на Мел Гибсън, в Европа по принцип нямат патос да направят нещо, те са твърде умни.
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests