Trip, когато става дума за история, всичко е относително, неоспорими факти почти няма. Познанията ми за Шекспир съм ги показал пред когото е трябвало е в университета; не мисля, че е нужно да ги показвам точно пред теб и не мисля, че до момента съм казал нещо, което не е вярно. Освен това Вивиан беше тази, която набърка Шекспир в спора, като изложи една теория, била тя и авторитетна, като неопровержим факт.
Първо, пак не си разбрал, струва ми се... Не ща да ми ги показваш. Наистина. Искам да НЕ СЕ говори за Шекспир в тема за тийн-хорър. Става ли? А плагиатстването по време на елизабетинството Е неоспорим факт от литературната история и далеч не е било толкова голямо прегрешение, колкото в днешната Епоха на Оригиналността (!!!!!1). То поне не се доказва трудно, достатъчно е да прочетеш няколко творби от тогава. Но както казах, enough with literature в тази тема.
Подозирам, че всякакви опити за продължаване на темата ще се модерират.
Какво имам предвид с "плосък сюжет"? Имам предвид елементарен и наивен.
Какво имаш предвид с "елементарен" и "наивен"? Колкото и да не ти се вярва, не те подигравам, опитвам се всячески да изтръгна малко конкретика от теб относно филма.
На въпросите ти за "недомислиците" Роланд вече ти отговори. Само ще повторя
- Spoiler: show
- филмът всячески час и половина се опитва да ти покаже, че Дженифър е 90% тийн и 10% демон в мисленето си, при все че физически съотношението е обратното. Не си ли обърнал внимание на всички тия моменти?!? Естествено, че няма да се държи като класически хорър-изкормвач! И естествено, че дори да беше, нямаше да вършее както си ще в градче, в което даже едно убийство е ебаси новината, още повече в родното си такова. Защо Нийди не избяга веднага? Защото може да има демонични сили, но са придобити от ухапване, не са част от душата й. -> трябва да ги овладее. Или някакво подобно обяснение. Има ли въобще значение, при положение, че и още на първия ден да беше излязла, щеше да направи същото, каквото направи на финала, а така имахме възможността да почувстваме контраста между това, което е в момента и това, което е била в началото на филма.
Много хора контактуват редовно с хора от холивудската киноиндустрия, не виждам това какъв критерий е за авторитетност. Пише ревюта в списание с 10-годишна история, което безспорно е симпатично и пълно с богата информация за автори и книги в сферата на фентъзито и фантастиката, но до момента няма нито един брой на хартия и, забележи, не е списание, посветено на киноиндустрията, още по-малко авторитетно списание, посветено на киноиндустрия. Ама това са подробности, нали?
Тя гледа по 2 филма на ден, откакто е станала гимназистка, добре. Аз пък гледам по минимум 2 филма на ден, откакто се сдобих с видео в 5-ти клас, влязъл съм в гимназията поне 6 години преди нея и повече от половината филми, които съм изгледал до момента, са хорър.
Това, че повече от половината филми, които си изгледал, са хорър, може да е част от проблема бтв. И ако това, което казваш е така, ок. Работата е там, че аз чета постовете ти, чета и тези на Вивиан. И виждам твоята неопитност като зрител. Така виждам нещата. Защо?
Защото:
Това за движението на камерата и прочие ще се направя, че не съм го прочел. Камерата винаги се движи, Трип, въпросът е как, под какъв ъгъл, какво показва на зрителите и какво не, и т.н.
Съжалявам, но не виждам основания да смятам, че Вивиан разбира повече от филми - особено от филми на ужаса - от мен.
Да, но пък ти НЕ СИ казал нищо за "въпросът как, под какъв ъгъл, какво показва на зрителите и какво не, и т.н". АКО БЕШЕ, вместо да приказваш общи приказки, щеше да е много по-полезно и по-приятно за всички ни.
Знам, че Роланд е гледал филма на голям екран в Щатите. Само че киношедьоврите са си киношедьоври и на малък екран, освен това аз не критикувам филма във визуално отношение. И да, 10/10 е абсолютно нереална оценка, докато моята - 5/5 - е съвсем обективна.
Ами работата е там, че филмите са визия, така както книгите са текст. -> Визията и нейните малки подробности разказват също толкова, колкото и т.нар. "сюжет". Всичко е в разказването. В киното тая работа я върши визията. И не, нямам предвид грима на актьорите и употребата на забавен каданс. Да не говорим, че плюсовете на филма, същинските, ВСЪЩНОСТ не са във визията му, а в нещата, в които ти виждаш проблеми. И ТУК вече трябва да почне да се говори конкретно.
Мисля, че разговорът отиде доста встрани от темата. Не е важно кой какъв е, нито "Хамлет" на Шекспир ли е или не, важното е дали "Jennifer's Body" е шедьовър и заслужава максимална оценка. А това може да прецени всеки що-годе интелигентен човек, който е гледал повече от 10 филма през живота си. Особено някой, който познава добре жанра. Така че стига празни приказки.
Не, важно е дали е добър филм. Добър е. В рамките на традицията си е даже много добър. Оценката на Роланд, ако четеше по внимателно в какви ДУМИ е облечена, е умишлено преекспонирана -> в първия си пост описва КЕФА си от филма, а не обсъжда ОБЕКТИВНО качествата му. Разликата е много важна. И ако отново четеше внимателно реакцията му на твоята собствена оценка, щеше да видиш, че тя не е реакцията на възмутен фенбой, а на човек, който смята, че филмът е добър. Дали е СЕРИОЗНО, ОБЕКТИВНО Е гениален? Задай му въпроса директно, ако щеш. И не, не му е отговорил още в първия си пост. Там, както се разбрахме, Роланд изразява КЕФА си от филма. Ти го питай за КАЧЕСТВАТА му.
Гениален ли е сюжетът на "Jennifer's Body"? Не е.
Оригинален ли е? Не е.
Че не е гениален сюжетът на филма, не е. Но на 99% от всички филми сюжетът им не е гениален. Гениален (или почти гениален) сюжет в последните 10-15 години са имали някои от филмите на Нолан + още няколко такива. Така че въпросът е съвсем ирелевантен.
Оригинален? Да, така мисля. "Сюжет" е начинът, по който нещата се случват, А НЕ просто нещата, които се случват. Много от нещата във филма се случват оригинално, особено предвид жанра.
- Spoiler: show
- Като например диалогът между двете в басейна, където човек очаква Нийди да почне да натяква на Дженифър колко е ужасно да се убиват хора или дори да се опита да си върне най-добрата приятелка. Виждали сме милиони такива сантиментални сцени в такива филми. Вместо това имахме две тийнки, които ядно си подмятат колко неготина и socially irrelevent e другата. Което би трябвало да е голям червен фар за това, че филмът не цели ИСТИНСКИ истински хорър, а гротескно олицетворяване на вътрешния свят на едно (или две) безкрайно объркано момиче(та). Рок-бой-бенд Фенщината, Уикипедийщината и измисленото състрадание също са разгледани в подобна иронична светлина.
Имаме прочувствения й войсоувър за това как те били много down заради трагедиите, но как щели пак да оцелеят и т.н., и т.н. и финалната й реплика "We were fucking idiots". Което може да се отнася за това, че са идиоти в конкретната ситуация, но и да е присъда за цялото подобно тийн-общество.
Или пък подигравателния начин, по който Дженифър прелъсти емо-гийка. "I thought you were supposed to be into that sort of rats-and-death shit." А сценарият се беше опитал да го направи максимално симпатичен, та чак ми дожаля за него. Или foreshadowing-a с репликата на Чип в началото, като вижда, че Колин и Нийди си имат приказката: I thought he was supposed to speak only with the dead girls. Дженифър е мъртва, но и Нийди е, точно щото е needy, а не самата себе си. Един вид, неродена е.
Или пък целия red herring с дяволския чайник, на който постоянно му бъркаха името и накрая се оказа, че пуснатите в него неща си изплуват като пичове в онова ручейче, където Нийди намери ножа - ето ти едно буквално отритнато във филма клише на хорър жанра.
Ти намираш тези неща за НЕоригинални?
Прилича ли (сюжетът) достатъчно много на микс между "Ginger Snaps" 1 и 2? Прилича. Това случайно ли е? Едва ли.
Не виждам защо да не е, при положение, че повечето такива филми ползват абсолютно една и съща сюжетна рамка.
Играта на Меган Фокс гениална ли е? Ще спечели ли Оскар за нея? Не и пак не.
Честно, сериозно ли смяташ, че въпроси като тоя са на дневен ред въобще?
Филмът не е нищо особено, откъдето и да го погледнеш. Ако Роланд не го беше нахвалил толкова, най-вероятно изобщо нямаше да го гледам, защото тийн хорърите не ме вълнуват особено.
Ти отвсякъде ли си го погледнал? Ама наистина?
Казах каквото имам да казвам и се аргументирах. Нека всеки прецени за себе си колко добър филм е "Jennifer's Body" и да му постави една обективна оценка по десетобалната система. Няма да пиша повече в тази тема, защото е безсмислено.
Ти се аргументира, хората ти предложиха контрааргументи. Конкретни. Ти за филма не си казал нищо конкретно, с изключение на забележките ти по "недомислиците" - това е единствения случай, в който си коментирал пряко събития и елементи на филма, вместо да ги заглаждаш с общи приказки. Ако не щеш да пишеш, недей. Хората ще видят темата, ще прочетат дискусията и ще си направят изводите. Просто при толкова малко конкретика в думите ти, не съм изцяло убеден, че ще са в полза на твоята гледна точка.