Простете за изоставането, наложи се, имах изпит, който за моя радост мина успешно.
Та по ред на номерата:
Morwen wrote:Да, спокойно бих заклеймила песен за чалга само заради аранжимента й.
Разбира се, че можеш, някой да те спира?!
Morwen wrote:Той също може да е безподобен кич. Въобще онези извивки, дори поставени на що годе нормален текст пак тотално скапват песента.
А, случайно, може и да не е, нали така? Въобще хайде да заклеймим всичката ориенталска музика, всичката, която идва от изток като кич и неслушаема. Това че на нас трудно ни влиза, не я прави долнопробна, та е част от чужда за нас култура, естествено е и да не я разбираме донякъде, въпреки че сме на гъз, извинете, разстояние от Турция...
*Разбира се, има ли нужда да пояснявам, че и на изток се правят боклуци, както и навсякъде другаде?
Не твърдя, че ВСИЧКАТА музика, която наричаме 'чалга' е слушаема. Съгласна съм, че има парчета, които едва ли могат да се нарекат музика изобщо, че са елементарни и вулгарни.
Но и мисля че въпросните са писани за определен таргет, простете ми чуждицата, хора. Знам ли дали за загорели индивиди на средна възраст или за още по-загорели тийнове, толкова и ме интересува...
Оспорвам факта, че незаслужено на много музика й се лепи обидния етикет чалга. За мен чалга е Кондьо, Милко Калайджиев, въобще всичко пошло, вулгарно и елементарно, разчитащо единствено на потресаващо дебилен и силно провокиращ текст.
НО, защо в общата маса трябва да попада всичко? Защо само като разбереш кой пее и по аксиома трябва да сбръчкаш вежди и да кажеш "това е чалга, долнопробно е, аз такива неща не слушам", без дори да си чул нито мелодия, нито текст, нито нищо. Да, за предубеденост си говорим. Толкова ли е невъзможно български поп-фолк изпълнител да направи слушаема, интересна песен, която да няма претенции на шедьовър, но все пак да има някакви достойнства?
Matrim wrote:При положение, че има тонове музика спадаща към стилове, които ми харесват, която тепърва ще откривам, не мисля, че има какъвто и да е смисъл да си губя времето като отсявам ултра-минималния процент качествен поп-фолк сред морето простотия.
Естествено, че би било загуба на време да се ровиш из морето от простотия, както ти го нарече, защото то си е такова. Всъщност и аз не го правя, имам приятели, които успяват да ме преситят с чалга през определен период време

, та има кой да ме държи информирана за почти всичко, което излиза.
Jaime wrote:Според мен си струва да се направи компромис. Вкъщи мога да си слушам каквото си искам, но щом цял народ слуша един стил, то значи у него има нещо... Не знам какво е, може да не е нещо хубаво, но си струва компромиса, поне за мен...
Какво излиза от това, че масата народ слуша възможно най-елементарната, лесна за възприемане музика, без да си прави труда да търси нещо по-дълбоко, с повече смисъл и по-малко плътски послания?
В този ред на мисли, преди няколко месеца изрових една страшно сполучлива сръбска песен "Лане мое", онзи ден установих, че наш Азис отново си е краднал песен от чужбина (същата). Не може да му се отрече вкуса да краде все хубавите песни - "Лане мое", "Обичам те", "Целувай ме", "Как боли" все крадено... и какво се случва в България след като възпроизведе нечия чужда песен? Тя става популярна в съответните среди слушатели, защото по начало си е хубава, докато всички останали, които мразят чалгата и са предубедени, автоматично я заклеймяват като "поредния боклук излязъл от Азис"... Не е справедливо спрямо оригиналните изпълнители и песен, нали така...
Колкото до компромисите с музиката заради добрата компания --> аз съм всеядно, слушам всякаква музика, понасям всякаква музика (и "не-"такава). Ако нещо чак толкова не ми хареса просто го игнорирам, компанията е по-важна.
А и държа още от сега да кажа, че не агитирам никого да слуша чалга или каквото и да било, нито защитавам Азис като изпълнител, за който хич не ми пука. За музика говоря, за мен тя е най-важна.