Хм, ами нека си позволя да отговоря на някои от критиките на Мат и Дем. Ще се опитам да звуча логично, а не емоционално, най-малкото защото съм май единственият човек, който представлява средата по отношение на това колко му е харесал филма.
Значи, в критиките си към филма Дем спомена, че Хитлер бил грубо копиран, и каза че имало куп диктатори със същата ориентация, които биха били по-добър избор. Два въпроса. Биха ли били по-добрия избор точно в този филм, като се имат предвид обстоятелствата при които възниква режимът показан в него? И кои са тези диктатори? Примери?
Това, че пропагандира тероризъм, изглежда така на пръв поглед. Може нещо да не е наред с мен, че виждам скрит смисъл в един наглед простоват филм, както беше наречен, но си мисля че пропагандира този пламък (революционен пламък, ако щеш), който е достатъчно силен, за да запали бунт в едно общество, което почти не осъзнава колко е поробено. Това всъщност е едно от основните неща, които ми харесаха във филма. Дем го отбеляза като недостатък това, но, да, правителството няма почти никакъв ДИРЕКТЕН контрол и влияние над хората. Обществото, показано ни във "В" беше стряскащо близо до нашето като изглед. И в такова общество човек трябва да се озори, за да повдигне духовете по някакъв начин. Hence, едва ли не терористичните забежки на нашия.
Затова си мисля и че филмът свършва с падането на Лошия™. Просто защото акцентът е върху това да се направи нещо, а не какво ще правим после. Да, анархистично е, но това е идеята- да не говорим, че гореописаният елемент е по-важния в случая. Те и французите май са нямали много добра практическа идея какво да правят след Революцията, но едно нещо са си осигурили-
злата монархия никога няма да се върне на власт, каквото и да става оттук нататък.
Мен ако питате, паралелите на "В" точно с Френската Революция са много по-близки отколкото с каквото и да било друго. Да не говорим, че Гай Фокс представлява символа на целия филм, а той е бил човек, прегърнал точно тази "ресолюционна" идея.
И, защо "В" трябва да е гузен, при положение че от самото начало стана ясно, че е ненормален? И колко народ изби точно?
- Spoiler: show
- По отношение на това как не намериха нашата цяла година, ами не е невъзможно, нали? Бунтовници са се крили от властите и по-дълго, нали? А това с ретината едва ли то правят във всеки срещнат мотел. Защото не вярвам да се е върнала у тях си след случката със затвора. И, между другото, може би е учудващо, но е трудно за средностатистическото ченге да идентифицира престъпничка, която си е обръснала главата, освен това, скоро след началото на шайката по преследването й изчезва мистериозно. Мен ако питаш е съвсем нормално да й изгубят следите. Още повече, че разбрахме от сума ти подсказки във филма, че структурите на властта в случая не са от най-ефективните. "Britain" и "England" са взаимозаменяеми, защото през 2025 година са станали тъждествени понятия? Само предлагам, де.
Това, че Коранът забранявал да му се кефиш на картинките беше глупав според мен. К'во му пука на наш телевизионен шеф (който м/у другото беше и фен на садо-мазо порното), че Коранът забранява? Пречи ли му това да се кефи? Както ние се кефим на готините ангели и зловещите демони в Християнството без да се замисляме за значението на самото Християнство, примерно.
Това с шоуто според мен, като еднократен акт ( с промяна в последния момент), е напълно възможно. Дали мислите, че телевизионните работници са сложили верността към Партията пред евентуалното уволнение, или телевизионните рейтинги? Още повече, че типът деспотизъм описан във филма далеч не предполага някакъв истеричен страх от тяхна страна, от сорта на "Абе дали няма да ме прибарат и екзекутират, ако направя това?" Даже напротив- мисля си че голяма част от хората си нямат и представа от това как ги ебава правителството (което е единствения тип деспотизъм, който би могъл да оцелее в наши дни, като се замисли човек, не е ли така?) Това, че няма концлагери и бой по улиците прави ли от режима детска градина?
А това, че на героят на Фрай не му пукало- може аз пак да не съм в ред, но според мен Фрай е достатъчно качествен актьор, за да покаже, чрез изражението си и говора си, точно в този диалог с Иви, че всъщност май не очаква да му се размине. А защо не са спряли шоуто по средата или не го бяха отменили, примерно? Замислете се- ако го бяха направили, целокупната публика ( а това точно шоу се водеше свръх-популярно) щеше да лудне ( а никой не би искал това, нали?) Далеч по-лесно е да го пуснат, после да го извъртят като "щедра проява на чувство за хумор от страна на нашия вожд, който е толкова готин, че дори се самоиронизира (или някаква подобна скалъпена лъжа), а после да сбарат отговорния и да му теглят куршума. Имайки предвид колко много медиите влияеха на обществото във филма, да бъдат лишени хората от любимото им шоу би имало кофти последици. Не че гореизложеното обяснение е перфектно по своята логика, но в никакъв случай това не е някаква голяма дупка в сюжета.
Тунелът и метрото са си били там поначало, В само е трябвало да го направи употребяемо. А за човек с почти свръхчовешки качества, в продължение на 10 години постоянна работа, това далеч не е невъзможна задача. А защо просто не уби Сътлър? Защото цялата идея на филма, каквато и да е тя, like it or not, щеше да замине на майната си. Нито е добре за сюжета, нито пък е логично, имайки предвид характера и целите на В.
А тези забележки по реализма, като това с метрото и що В останал жив след като го разстреляха- може пак нещо да не ми е наред, но не беше ли "V for...":
а) филм по (не съвсем супер)героичен комикс?
б) в огромната си част символичен?
Как В изкопал метрото, как се сдобил с пари за милион маски, как това, как онова, как Хълк оцеля след атомен взрив, как напълно нормалният Деърдевъл е развил слуха си до това абсурдно ниво на чувствителност...бла, бла. Бла. А как тогава сред събралото се множество, след като си свалиха маските, видяхме лицата на мъртвата киноактриса, и на Дитрих (нали така се казваше героят на Фрай?). Как е възможно толкова хора да се снабдят с екипировката на В? Символизъм, anyone? Не следва ли тогава, че самият акт на взривяването и на събирането на тълпата е просто още една проява на този символизъм.
Както и той си каза, опитът за взривяването на Парламента още през 17 век е било символичен акт, нищо повече.
Не е subtle, да, даже е грубичък, но тук идва мястото на аргументът на Рол, че филмът е комерсиален. Един комерсиален филм НЕ МОЖЕ да си позволи да е прекалено тънък в намеците си, защото може да не бъде разбран. А В пък, за разлика от другите комиксови филми, не може да разчита на летящи хора и лазерни лъчове, защото eye-candy елемента въобще не е широко застъпен никъде във филма, като изключим клането накрая.
Още повече, че самият приповдигнат дух на филма не предполага тънко философстване на чаша кафе, а по-скоро груби и директни действия.
В беше олицетворение на един импулс, емоционален и духовен преди всичко. В не беше миньор, нито магнат, нито човекът от стомана (въпреки че носеше метален нагръдник, и разполагаше със свръхчовешки физически качества). Така, че забележките по отношение на реализма лично за мен са си смешновати.
[/b]