Споделете
Добре, а как можеш да прецениш дали създателят наистина е изпитал такива чувства? Все пак в 99,9% нямаш никаква реална представа що за човек е и какви чувства изпитва.
Не се заяждам, наистина ми е интересно. Освен ако критерият ти не е "Струва ми е убедително, значи трябва да го е изживял".
Не се заяждам, наистина ми е интересно. Освен ако критерият ти не е "Струва ми е убедително, значи трябва да го е изживял".
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Хах, ами най-вероятно ще те разочаровам, но аз наистина го свеждам до лично усещане. Просто считам нещо за искрено, когато то успее да ме зарази, когато гледам с широко отворени очи към екрана или страницата и се чувсвам съпричастен с гледната точка на персонажа или автора. И тогава си казвам „Ето това е нещо толкова заразяващо, толкова трогващо, че няма как да бъде описано по такъв начин от човек, който не го е почувствал”. И съответно обратното –ако логически разбирам емоцията на героя, но тя не успее да ме зарази, тогава усещам нещата като фалшиви и си казвам „Това надали авторът го е изпитал, иначе щеше да го предаде по-затрогващо”. Та с две думи – считам, че искрените истории просто те правят съпричастен, а измисленото чувство, дори да е логически и сюжетно обосновано, не може да те трогне. Това си е изцяло субективен критерий, признавам, но все пак не мисля, че въобще може да има обективен критерий за емоционалност
И е вярно, че по тази логика един човек може да се трогне и да сметне чувството за искрено, а друг да не се трогне и да сметне чувството за лъжливо. Но хората по принцип усещат истината по различен начин – някои веднага разпознават, ако някой ги лъже, други вярват на всичко, на трети истината им изглежда като лъжа. Аз лично се доверявам на собствената си преценка.
И е вярно, че по тази логика един човек може да се трогне и да сметне чувството за искрено, а друг да не се трогне и да сметне чувството за лъжливо. Но хората по принцип усещат истината по различен начин – някои веднага разпознават, ако някой ги лъже, други вярват на всичко, на трети истината им изглежда като лъжа. Аз лично се доверявам на собствената си преценка.

But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Тоя спор ми е много смешен, не за друго, ами защото почти всички оценки тук, особено масираните девятки и десятки, дето хвърчат през филм, са строго подчинени на субективни чувства, а не на някакви кино познания дето да ти позволят да имаш поне някакви претенции за обективност. А тоя завой пък в посока какво бил чувствал автора е върхът на абсурда, сори.
Извинявай, че ше ти секна троленето, но моите ревюта не са форумна дискусия и изразяват субективната ми оценка. Така че застреляй се мигновено и замълчи завинаги ^_^
Морви, пак давам примера за филма Х, който мен не ме е трогнал, ама ИЗОБЩО, а теб те е разкъсал от рев. Как можем тоя фактор да го включим в какъвто и да било адекватен разговор, имащ за цел да приближи позициите ни за качеството на филма Х?
Морви, пак давам примера за филма Х, който мен не ме е трогнал, ама ИЗОБЩО, а теб те е разкъсал от рев. Как можем тоя фактор да го включим в какъвто и да било адекватен разговор, имащ за цел да приближи позициите ни за качеството на филма Х?
And you can't dance with a devil on your back...
Ти да не си помисли, че нещо съм против това да слагаш по 8-9 на средни хубости, че и надолу, като Стар Трек и Терминатор 4, заради Йелчин? Въпреки, че не е кой знае колко ясно за какво точно трябва да се застрелям, все пак е пределно ясно, че ревютата ти са със субективната ти оценка. И точно затова ми е странна тая дискусия за толкова очевидни неща. Ама ЕСТЕСТВЕНО, че "ма тоя филм ме разплака, следователно е обективно як (а.k.a. - всеки трябва да се разреве на него)" е абсурдно.
Е те това имах предвид. За теб разговорът за кино трябва да е спор, в който да се докаже защо това е по-добро от онова. Мен ме дразни това и смятам един разговор, в който всеки си споделя мнението с два реда, за по-смислен от разговор, в който двама-трима се опитват да си ги премерят* в продължение на 5 страници, а останалите отчаяно са си тръгнали някъде около втората...Roland wrote:Защото нищо не е по-индивидуално от емоционалността и съответно тя няма място в каквато и да е аргументация. Виж, ако ше изтъкваш някакви средства, с които е ТЪРСЕН емоционален ефект, ок. Ма хората ми приказват как тва ги докоснало, а онова не ги, когато ги питам що това е по-добро от онова, баси...
*филмовите познания това
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
Твой проблем, честно казано. Казала си си мнението, какво повече имаш да прочетеш в тая тема ениуей? Да видиш другите мнения? Споровете най-често почват СЛЕД като повечето хора вече са си ги изказали ениуей. И какво излиза? Че Злите Спорещи прогонват Невинните Споделящи, след като Невинните Споделящи без друго са Споделили Невинно и вече нямат кво да правят в темата.
За мен спорът е по-интересен от споделянето на мнения, просто защото е негово естествено продължение. В споровете аз лично научавам доста повече за предмета на спор, участниците, а и разни странични работи. Наистина няма да почувствам капка вина за това, че някой не обичал да спори. Като не обичаш - не спориш, просто е. Темите слава богу са само писмена комуникация, при това не в реално време, та никакво количество спорене не може да попречи на друг човек да си Сподели Мнението, нали?
И не, бтв, за мен разговорът за кино не е нужно непременно да е спор. Може да е дискусия. За дискусията обаче също трябва конкретика, която да се дискутира. Не е нужно хората да са на различни позиции, за да има интересен разговор, но определено е нужно да можеш да напишеш нещо повече от това, че филмът те е Докоснал с Емоционалността си. Щото от това нататък не може да последва нищо, освен "и мен" или "мен пък не".
За мен спорът е по-интересен от споделянето на мнения, просто защото е негово естествено продължение. В споровете аз лично научавам доста повече за предмета на спор, участниците, а и разни странични работи. Наистина няма да почувствам капка вина за това, че някой не обичал да спори. Като не обичаш - не спориш, просто е. Темите слава богу са само писмена комуникация, при това не в реално време, та никакво количество спорене не може да попречи на друг човек да си Сподели Мнението, нали?
И не, бтв, за мен разговорът за кино не е нужно непременно да е спор. Може да е дискусия. За дискусията обаче също трябва конкретика, която да се дискутира. Не е нужно хората да са на различни позиции, за да има интересен разговор, но определено е нужно да можеш да напишеш нещо повече от това, че филмът те е Докоснал с Емоционалността си. Щото от това нататък не може да последва нищо, освен "и мен" или "мен пък не".
And you can't dance with a devil on your back...
Абсолютно съм съгласен с Гибли и никога не съм разбирал нуждата на Симеон от подобни словоизлияния....На мен като не ми се занимава да седя и да рифрешвам поредния безумен спор за "посланието" на Хърт Локър това какво значи? Че ми е харесал по-малко отколкото на теб? Че мога да се аргументирам по-зле от теб? Не, просто ти имаш повече време и нерви за подобни неща от мен.
ЕДИТ: Симеоне, тези за това как разговорът за теб не трябвало да бъде спор - на някой друг моля те. Познаваме се вече от доста време. Дови в хваленето на едно произведение ти намираш начин фино и по допирателната да се заядеш с други хвалещи.
ЕДИТ: Симеоне, тези за това как разговорът за теб не трябвало да бъде спор - на някой друг моля те. Познаваме се вече от доста време. Дови в хваленето на едно произведение ти намираш начин фино и по допирателната да се заядеш с други хвалещи.
@ Гибли: Ясно ти е, вярвам, и че това е най-лесният начин да излезеш от СПОРА, апропо, който ТИ, между другото, започна като отговор на моето Невинно Споделяне.
@ Никола: Изобщо не ме познаваш, така че плс спести ми психоанализите и не ми наслагвай собствените си навици.
Аз не си меря нищо с никого в тия спорове и това, че съм седнал да споря, а ти не, не означава, че филмът Х ти е харесал по-малко/повече от на мен. За аргументирането обаче - то зависи основно от опита и умението да виждаш и правиш връзки в темата, с която боравиш. И ако щеш, от това да имаш нерви за подобни неща. Може и да мога да се аргументирам по-добре от теб, може и да не мога. Няма как да знаем, като всеки спор помежду ни изпада още в първите си два поста до лични нападки, нали?
Едит: Бтв, форумите са места за обсъждане. За чисто споделяне има блогове, фейсбук и туитър...
@ Никола: Изобщо не ме познаваш, така че плс спести ми психоанализите и не ми наслагвай собствените си навици.
Аз не си меря нищо с никого в тия спорове и това, че съм седнал да споря, а ти не, не означава, че филмът Х ти е харесал по-малко/повече от на мен. За аргументирането обаче - то зависи основно от опита и умението да виждаш и правиш връзки в темата, с която боравиш. И ако щеш, от това да имаш нерви за подобни неща. Може и да мога да се аргументирам по-добре от теб, може и да не мога. Няма как да знаем, като всеки спор помежду ни изпада още в първите си два поста до лични нападки, нали?
Едит: Бтв, форумите са места за обсъждане. За чисто споделяне има блогове, фейсбук и туитър...
And you can't dance with a devil on your back...
Аз? Да съм започнала спор? Де бе?Roland wrote:@ Гибли: Ясно ти е, вярвам, и че това е най-лесният начин да излезеш от СПОРА, апропо, който ТИ, между другото, започна като отговор на моето Невинно Споделяне.
Обсъждане и спор не са едно и също, нали това ти разправям.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest