10 things I hate about you ...
Moderator: AlDim
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
10 things I hate about you ...
Просто става дума за онези малки дразнители в игрите в които могат да скапят геймплейното преживяване, а не струва много да се избегнат или за геймплейни идеи които по начало са читави, но са реализирани качествено толкова рядко, че в общия случай скапват игрите
1. Unskipable cutscenes. Да не можеш да прекъснеш дадена кътсцена и да ти се спести досадата да я изгледаш, поне мен ме влудява. Особено ако е с кратката дължина от MGS сериите или FF. Или да слушаш за 49 път как Удина ти разказва биографията която си въвел преди около 12 секунди и все още я помниш.
2. Липса на интерактивен туториъл - веднага се сещам за Splinter cell:CT на която ти обясняваха какво да правиш с помощта на ФИЛМЧЕТА. Кошмар. Пуснах играта, поогледах я, умрях след 15 секунди защото не знаех как да се прикрия и счупих след това диска.
3. Липса на субтитри - страхотно е да се опитваш да разбереш какво точно ти говори тъмния принц, докато си прекалено зает с битка с 10-на гадини и шума е като в Лондон по време на бомбардировките
4. Someone must survive - като цяло идеята е добра. ако и обекта който трябва да оцелее полагаше поне малко грижи в тази посока. Или поне ако имах директен контрол над него. Обикновено досадата е ужасна и бройката на преигравания е непоносимо висока.
5. Survive for x minutes - 6а мисия на теранската кампания. Трябва да оцелея 30 минути за да ме измъкне Менгск. На 6тата минута съм избил всички зерги по нивото. Следващте 24 пия кафе накъде.
6. Скриптирани загуба/смърт - трбява да ми превземат базата, за да пленят Кериган, аз обаче по навик съм се окопал както само теран може. 2 минути по късно всичките зергски войски които скрипта налива в края на мисията са избити, единсвената жертва при мен е едно SCV, но кериган обяснява как видиш ли сме били прегазени. Мизерия ... Или онази битка в началото на Blood Omen ...
7. Catch on - врага е толкова силен колкото си ти. Когато глиганите в обливиън хващат нива заедно с теб или онзи съзтезател от НФСе винаги на 0,1 секунди зад теб, независимо колко бързо или бавно караш. Или с каква кола ..
Кои са вашите най-омразни дизайнерски решения, гафове и т.н.
1. Unskipable cutscenes. Да не можеш да прекъснеш дадена кътсцена и да ти се спести досадата да я изгледаш, поне мен ме влудява. Особено ако е с кратката дължина от MGS сериите или FF. Или да слушаш за 49 път как Удина ти разказва биографията която си въвел преди около 12 секунди и все още я помниш.
2. Липса на интерактивен туториъл - веднага се сещам за Splinter cell:CT на която ти обясняваха какво да правиш с помощта на ФИЛМЧЕТА. Кошмар. Пуснах играта, поогледах я, умрях след 15 секунди защото не знаех как да се прикрия и счупих след това диска.
3. Липса на субтитри - страхотно е да се опитваш да разбереш какво точно ти говори тъмния принц, докато си прекалено зает с битка с 10-на гадини и шума е като в Лондон по време на бомбардировките
4. Someone must survive - като цяло идеята е добра. ако и обекта който трябва да оцелее полагаше поне малко грижи в тази посока. Или поне ако имах директен контрол над него. Обикновено досадата е ужасна и бройката на преигравания е непоносимо висока.
5. Survive for x minutes - 6а мисия на теранската кампания. Трябва да оцелея 30 минути за да ме измъкне Менгск. На 6тата минута съм избил всички зерги по нивото. Следващте 24 пия кафе накъде.
6. Скриптирани загуба/смърт - трбява да ми превземат базата, за да пленят Кериган, аз обаче по навик съм се окопал както само теран може. 2 минути по късно всичките зергски войски които скрипта налива в края на мисията са избити, единсвената жертва при мен е едно SCV, но кериган обяснява как видиш ли сме били прегазени. Мизерия ... Или онази битка в началото на Blood Omen ...
7. Catch on - врага е толкова силен колкото си ти. Когато глиганите в обливиън хващат нива заедно с теб или онзи съзтезател от НФСе винаги на 0,1 секунди зад теб, независимо колко бързо или бавно караш. Или с каква кола ..
Кои са вашите най-омразни дизайнерски решения, гафове и т.н.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Евала темата е убиец. Сега аз ше почна и по жанр понеже от всичко, което е играемо най-много се кефя на РПГтата. Но номер едно се среща и в доста други игри:
1. Линеен геймплей. Героя бива смело побутван по пътя към последния бос. Той не може да отиде надясно, защото там има ограда и не може да направи некой и друг куест на място, което да няма НИЩО ОБЩО със основната история. (Най-добри примери: Халф Лайф 2 и в доста голяма част Джей Емпайър.)
2. Безсмисленост на 90% от уменията. Еми имаш сума умения обаче има 2те най-яки и си ги бичиш а останалите сънат на слънцето. Кеф ти страничните оръжия от Год Ъв Уор, кеф ти 1500 стила в Джейда при положение, че си имаше 2 идеални. Важи и за айтъмите. В NWN има буут ъв хейст. И никакви други ботуши не могат да ги заменят, за никой герой, в Балдурса поне има омега неща ма са много и имаш избор, тук има само една истина и тва е.
3. Излишно усложняване на играта. ДМК 1 примерно е зверски трудна от началото до края, без обаче трудноста да варира. Общо взето като си се надъхал я минаваш на един дъх иначе всеки път трябва да разгряваш наново. Еми мен нещо ако ми е прекалено трудно и умра 5 пъти в първите 5 мин го зарязвам. Сори ама аз искам да разтоварвам и да се кефя, а не да се психирам.
4. Ескортирай баба си до кенефа и я пази докат се изсере. Секъв тип ескорт и пазене куестове. ОВОЙЕ БЕЗУМИЕ това което трябва да пазиш винаги е неадекватно. Как па не успяха в една игра да го направят нормално това нещо.
5. Липса на lore и каквато и да е информация за света около теб. Сигурен съм че в поне 3 - 4 игри съм разбрал повече за главния си герой от статия в някое гейм списание отколкото от въртенето на гореупоменатата. Също така липса на обяснение за това какво правят предметите, оръжията ти. Пресни примери са ми Сталкър и TOEE.
6,7 - Unskipable cutscenes, Survive for x minutes. Тука съм 1:1 с мнението на Драгъна.
1. Линеен геймплей. Героя бива смело побутван по пътя към последния бос. Той не може да отиде надясно, защото там има ограда и не може да направи некой и друг куест на място, което да няма НИЩО ОБЩО със основната история. (Най-добри примери: Халф Лайф 2 и в доста голяма част Джей Емпайър.)
2. Безсмисленост на 90% от уменията. Еми имаш сума умения обаче има 2те най-яки и си ги бичиш а останалите сънат на слънцето. Кеф ти страничните оръжия от Год Ъв Уор, кеф ти 1500 стила в Джейда при положение, че си имаше 2 идеални. Важи и за айтъмите. В NWN има буут ъв хейст. И никакви други ботуши не могат да ги заменят, за никой герой, в Балдурса поне има омега неща ма са много и имаш избор, тук има само една истина и тва е.
3. Излишно усложняване на играта. ДМК 1 примерно е зверски трудна от началото до края, без обаче трудноста да варира. Общо взето като си се надъхал я минаваш на един дъх иначе всеки път трябва да разгряваш наново. Еми мен нещо ако ми е прекалено трудно и умра 5 пъти в първите 5 мин го зарязвам. Сори ама аз искам да разтоварвам и да се кефя, а не да се психирам.
4. Ескортирай баба си до кенефа и я пази докат се изсере. Секъв тип ескорт и пазене куестове. ОВОЙЕ БЕЗУМИЕ това което трябва да пазиш винаги е неадекватно. Как па не успяха в една игра да го направят нормално това нещо.
5. Липса на lore и каквато и да е информация за света около теб. Сигурен съм че в поне 3 - 4 игри съм разбрал повече за главния си герой от статия в някое гейм списание отколкото от въртенето на гореупоменатата. Също така липса на обяснение за това какво правят предметите, оръжията ти. Пресни примери са ми Сталкър и TOEE.
6,7 - Unskipable cutscenes, Survive for x minutes. Тука съм 1:1 с мнението на Драгъна.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Аз ще добавя:
мисии тип: натрупай "X" ресурси в стратегиите- за мен са най- изнервящите мисии в статегии. Обикновено стигна ли такава мисия на страгия и я изоставям.
Възможността да си прецакаш играта без да знаеш (пропускайки някой предмет или нещо важно) и да се запишеш след това.
Мисия за време в стратегия- за "X" време трябва да изпълниш обжектив обикновено без да си наясно с картата и с враговете.
Мисия в която даден герой трябва да оцелее в статегия- проблема идва когато оцяляващия има живот колкото обикновено войниче а го нападат с огромни войски и даже в повечето случаи не може да се разбере какво и кога ти е убило геройчето.
Липса на статистики на войската в стратегия- посмъртно не можеш да разбереш колко взема войника ти или колко е живота му.
[/quote]
мисии тип: натрупай "X" ресурси в стратегиите- за мен са най- изнервящите мисии в статегии. Обикновено стигна ли такава мисия на страгия и я изоставям.
Възможността да си прецакаш играта без да знаеш (пропускайки някой предмет или нещо важно) и да се запишеш след това.
Мисия за време в стратегия- за "X" време трябва да изпълниш обжектив обикновено без да си наясно с картата и с враговете.
Мисия в която даден герой трябва да оцелее в статегия- проблема идва когато оцяляващия има живот колкото обикновено войниче а го нападат с огромни войски и даже в повечето случаи не може да се разбере какво и кога ти е убило геройчето.
Липса на статистики на войската в стратегия- посмъртно не можеш да разбереш колко взема войника ти или колко е живота му.
Същото само че единиците- на последния C&C - хиляда единици- никакъв смисъл от 90% от тях.Безсмисленост на 90% от уменията. Еми имаш сума умения обаче има 2те най-яки и си ги бичиш а останалите сънат на слънцето. Кеф ти страничните оръжия от Год Ъв Уор, кеф ти 1500 стила в Джейда при положение, че си имаше 2 идеални. Важи и за айтъмите. В NWN има буут ъв хейст. И никакви други ботуши не могат да ги заменят, за никой герой, в Балдурса поне има омега неща ма са много и имаш избор, тук има само една истина и тва е.
[/quote]
Време да имаше и аз щях да драсна стабилно, хубава е темичката.
Засега само ще добавя за РПГтата (среща се особено много при втория балдурс и при НВН) - еми от един момент играта просто става БЕЗИНТЕРЕСНА, защото НЯМА как да не я превъртиш нагрухан като мечка стръвница...(същият проблем го има и при КОТОР и при Джейда, Мас Ефекта не съм го тествал на високите трудности само). Мен лично това ми убива всякакво желание за преиграване след първото виждане на основната история и възможните краища...
Засега само ще добавя за РПГтата (среща се особено много при втория балдурс и при НВН) - еми от един момент играта просто става БЕЗИНТЕРЕСНА, защото НЯМА как да не я превъртиш нагрухан като мечка стръвница...(същият проблем го има и при КОТОР и при Джейда, Мас Ефекта не съм го тествал на високите трудности само). Мен лично това ми убива всякакво желание за преиграване след първото виждане на основната история и възможните краища...
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Кат каза балдурс мога да ти кажа най- големия експлойт на двойката- има едни капани на специализираният крадец - баунти хънтър- залагаш капаните на местата където ще се появи боса- той се появява и умира за 3-4 сек. (тези капани имат 100% успеваемост- дори и да има имунизация към оръжия +6 и - 50 армор клас пак го целят). Така сцепих лича- череп още в началото на играта. Така убих най- гадния бос в играта- Demigorgon от ескпанада. Последната боскиня пукна докато преброя до три .
Пачленца има, бойс вземете се в ръце. Балдурс гейт 2, колкото и нагрухан да си има ебаси челънджите. Драконите винаги са трудни в директен бой, а същото се отнася и за лича и горгона, да не говорим за монаха от експанда. И барчето на трудността се мести най-горе веднага след кат земете +3 фрингии.
По темата са се сетих много се дразня като в една игра има "добър" и "лош" път според дизайнерите, което се състои в това да убиеш или не некой в средата и тва е. Тоест като избора да си добър или лош не определя абсолютно НИЩО в играта.
По темата са се сетих много се дразня като в една игра има "добър" и "лош" път според дизайнерите, което се състои в това да убиеш или не некой в средата и тва е. Тоест като избора да си добър или лош не определя абсолютно НИЩО в играта.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
Барчето на трудността е сложено най-горе още при пускане (или поне на първия час, не ми се чакат +3 оръжия, за да е съвсем незабавно) както на НВН, така и на Балдурса, експертче. Не съм имал никакъв проблем с дракон нито в нормалната бг2ойка, нито в експанда (синия и зеления пичове).Pugsley wrote:Пачленца има, бойс вземете се в ръце. Балдурс гейт 2, колкото и нагрухан да си има ебаси челънджите. Драконите винаги са трудни в директен бой, а същото се отнася и за лича и горгона, да не говорим за монаха от експанда. И барчето на трудността се мести най-горе веднага след кат земете +3 фрингии.
По темата са се сетих много се дразня като в една игра има "добър" и "лош" път според дизайнерите, което се състои в това да убиеш или не некой в средата и тва е. Тоест като избора да си добър или лош не определя абсолютно НИЩО в играта.
В Джейда избора добър/лош си указва на два различни края, така че е окей.
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Лично от мен най-мразения похват (с особенео пресен пример блатото от The Witcher) е невъзможността да мина напряко по картата, щото някой умник е решил че там трябва да има някаква пречка, водещо до 2)безкрайното обикаляне на една и съща карта. А повече от ескортните куестове мразя само типа съберете Х неща (и особено обичам да ми предоставят и Х посоки/местностни/същественца от които да ги събирам).
В БГ2 най-коравите дракони се водят синия и кафявия (преди него) като на 2рия обикновено се зоря повече от на татенцето. А Демогоргон един път върли топа за рунд и половина под нагруханото ми парти, след като 4мата файтъри тропнаха по един Greater Whirlwind.
В БГ2 най-коравите дракони се водят синия и кафявия (преди него) като на 2рия обикновено се зоря повече от на татенцето. А Демогоргон един път върли топа за рунд и половина под нагруханото ми парти, след като 4мата файтъри тропнаха по един Greater Whirlwind.
1. Безсмислен тъп грайнд, за да събереш 15 трилиона злато, необходими да си купиш Бронята, Увеличаваща Малкия Ти, Но Важен Атрибут... Най-вече в онлайн игрите, но се среща и в доста RPG-та, особено когато си на по-ниско ниво. Обратното също е в сила - много пъти в края на играта имаш толкова пари, че нямаш за какво да ги харчиш. Фолаут и 30000 капачки от Кока-Кола, примерно, винаги съм се чудел защо не ти се броят като тежест върху героя.
2. Куестове, които могат да се разрешат само, ако намериш някое NPC на майната си (никой не ти казва кое е точно и къде да го търсиш) и изведнъж като говориш с него ти изскачат нужните реплики. Бонус точки, ако куеста би трябвало да може да се направи, без да търсиш точно това NPC. Пример: Gothic 2, когато трябва да закараш една овца в манастира на магьосниците. В смисъл, баси, там е пълно с ферми, и пред всяка блеят овце - защо можеш да си купиш овца само от една-единствена ферма - никой не ти казва къде да търсиш между другото, която е на ГЗ на скапания остров, и (бонус точки за ескортна мисия) трябва да закараш овцата обратно в манастира.
3. Зомби ти изскача зад гърба, след като си прочистил някоя зона.
Дуум 3 да се чувства специално поздравен. Има много по-добри начини да се направи ужас, това е просто евтино клише.
4. Това последното е по-ново, но определено ме дразни много от Heroes 5 насам - самоцелното вкарване на тримерна перспектива, само за да се в крак с техниката, независимо, че това адски пречи на игрането и само утежнява играта откъм ресурси. Виждал съм снимки от разработките на Heroes 5, първоначално стратегическата карта е била изометрична перспектива, и изглеждаше страхотно.
2. Куестове, които могат да се разрешат само, ако намериш някое NPC на майната си (никой не ти казва кое е точно и къде да го търсиш) и изведнъж като говориш с него ти изскачат нужните реплики. Бонус точки, ако куеста би трябвало да може да се направи, без да търсиш точно това NPC. Пример: Gothic 2, когато трябва да закараш една овца в манастира на магьосниците. В смисъл, баси, там е пълно с ферми, и пред всяка блеят овце - защо можеш да си купиш овца само от една-единствена ферма - никой не ти казва къде да търсиш между другото, която е на ГЗ на скапания остров, и (бонус точки за ескортна мисия) трябва да закараш овцата обратно в манастира.
3. Зомби ти изскача зад гърба, след като си прочистил някоя зона.
Дуум 3 да се чувства специално поздравен. Има много по-добри начини да се направи ужас, това е просто евтино клише.
4. Това последното е по-ново, но определено ме дразни много от Heroes 5 насам - самоцелното вкарване на тримерна перспектива, само за да се в крак с техниката, независимо, че това адски пречи на игрането и само утежнява играта откъм ресурси. Виждал съм снимки от разработките на Heroes 5, първоначално стратегическата карта е била изометрична перспектива, и изглеждаше страхотно.
Elves dig rocket launchers.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Дразнят ме ужасно много всякакви видове Wepon Trails. Това е малоумната следа, която оръжието остава след себе си при замах. На нищо не прилича и е грозно и смешно и нереалистично.
Не харесвам гринда. Обичам игри, които не могат да бъдат играни от ботове.
Не харесвам стремежа на всяка цена играта да има история. Като не можеш да измислиш читава такава, по добре въобще не слагай.
Не обичам анимираните смърти. Има си вече рагдол технология от 10000 години - еми ползвайте я.
Имам и още много субективни критики към днешната гейм дивелъпърска паплач, но за сега - толкоз . А колкото до обективните - при тях нещата са по сложни и трябва по сериозно да се подходи към тях, а от известно време насам ме мързи.
Не харесвам гринда. Обичам игри, които не могат да бъдат играни от ботове.
Не харесвам стремежа на всяка цена играта да има история. Като не можеш да измислиш читава такава, по добре въобще не слагай.
Не обичам анимираните смърти. Има си вече рагдол технология от 10000 години - еми ползвайте я.
Имам и още много субективни критики към днешната гейм дивелъпърска паплач, но за сега - толкоз . А колкото до обективните - при тях нещата са по сложни и трябва по сериозно да се подходи към тях, а от известно време насам ме мързи.
Look at the darkness...
...around me.
...around me.
- Maledictus
- Warmage
- Posts: 1190
- Joined: Sat Feb 23, 2008 10:27 am
- Location: In the middle of the Danse Macabre
- Contact:
Същото. Затова от около пет години не съм се зарибявал яко по игра. Балдурс, Хироус 3, Дисайпълс, Стар Крафт дори - тая магия ми умря някак си....termit wrote: 4. Това последното е по-ново, но определено ме дразни много от Heroes 5 насам - самоцелното вкарване на тримерна перспектива, само за да се в крак с техниката, независимо, че това адски пречи на игрането и само утежнява играта откъм ресурси. Виждал съм снимки от разработките на Heroes 5, първоначално стратегическата карта е била изометрична перспектива, и изглеждаше страхотно.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests