Drizzt Do`Urden wrote:не фана майтапа, а?
да почваме да правим игра.
А, чудесно го схванах, просто ми беше трудно да повярвам на очите си как с едно изречение ни сложи всички в кюпа...
Drizzt Do`Urden wrote:иначе преди бяхме почнали да правим с още двама игра, ма нещо не се разбрахма к'ва ше е и я изоставихме.
'Що ли си мисля, че това е показателно... Преди всичко, за да направиш каквото и да било, трябва да знаеш какво правиш. И да имаш необходимите умения да го направиш...
Drizzt Do`Urden wrote:Пък и програмирането не е всичко, нали трябва и идеен лидер в екипа?:):):):):):):)
О, дааааа, несъмнено трябва. И в моя екип това съм
АЗ
Сега сериозно - действително, голият ентусиазъм не стига. Преди да се захванеш с нещо, трябва да знаеш какво искаш и как да го постигнеш. Не стига само да си мечтаеш. "О-о-о, ще си направим страхотна игричка, ще паднат парици, мацките ще са луди по нас..." "Ами как?" "Ми аз давам идеите, а баламите програмисти пишат..." Да, ама не. И най-добрите програмисти не могат да направят добра игра без ясни и оригинални идеи. И никой няма да се съгласи да ти играе по свирката, и да се поти, опитвайки се да удовлетвори променливи и неясни изисквания.
Ако сериозно се интересуваш от гейм дизайн, посети
GameDev.net, или по-точно
секцията им за начинаещи. Ако още си навит след това, свиркай

Не че ще се съглася да работя по нещо с теб, просто ще ти дам насоки.
Иначе, да - действително в съвременната индустрия за компютърни игри има такова нещо като "човека с идеите". Наричат го... ами гейм дизайнер. Той измисля концепцията на играта и сценария, ако има такъв. За тази част може да му помагат сценаристи. Художникът на продукцията пък рисува концепт арт-а - как трябва да изглежда играта и това в нея. Може да има и още един дизайнер/художник - за интерфейса. После всичко това се описва в нещо, наречено design document, и се носи на програмистите, компютърните художници и цялата останала "нископоставена паплач". Те трябва да построят програмата и интерфейса, да прехвърлят образите в компютърна графика... Понякога част от тях и хабер си нямат от спецификата на гейм дизайна, а са тесни специалисти в дадена област - 3Д енджините например. Творческата част на всеки в този огромен екип е минимална, ограничена в тясна област... Въобще - ако човек иска да се кефи, да не влиза в голяма компания.
Понякога, ако фирмата е малка, много от всички тези специалисти са обединени в един човек - хубаво е гейм-дизайнерът да разбира от програмиране, или дори да е главният програмист. Минимумът е двама или трима - програмист-дизайнер, компютърен художник, и ако има и музика - компютърен музикант. И един от тях трябва да е водач на останалите, за да не заприлича на историята с деветте баби.