Stealth игри - дефиниции енд стъф (или защо MGS НЕ Е Стелт)

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Stealth игри - дефиниции енд стъф (или защо MGS НЕ Е Стелт)

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 11:46 am

Edit: Ако още някой не разбрал тезата ми за MGS - игра включваща стелт/ шутър/ адвенчър и платформинг елементи + битки с босове и филмово развиване на историята посредством дълги диалози и кът сцени.
Не само стелт игра. Пази боже НЕ шутър. Хибрид. Хибрид като Beyond good and evil, като Ridick и т.н.



AlDim ми даде следния аргумент на въпроса ми гласящ:
- "Що е стелт игра и кои игри попадат в дефинцията?"
Прекалено ми се спи, за да изнасям лекции. Ходи прочети малко Уикипедия.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stealth_game
Да не сбозявам темата за играно напоследък и поради наличието на свободно време в момента ще оборя AlDim със собствения му линк.
Я да видим какво казва википедията. Коментарите с червено са моите - да, субективни са и умишлено преувеличени но са верни.
Stealth game is a video game genre in which the player must avoid detection, using stealth to evade or ambush antagonists. Games in the genre employ mechanics such as hiding in shade, disguises, and noise which can alert enemies. Some games allow the player to choose between a stealthy approach or directly attacking antagonists, perhaps rewarding the player for greater levels of stealth. ....Some games have employed stealth game elements with those of other genres, such as first-person shooters or platform games.
Аха я да преведем - Стелт игрите са жанр в който играча ТРЯБВА (нещо което далеч не си задължен в MGS) да избягва да го разкриват,използвайки стелт за да избегне или издебне противниците. Игрите в жанра използват механики като криене в сенките (няма такова нещо в MGS), маскировка (хм, пак липсващ елемент в по голямата част на MGS ) и шум (брей и това го нямало - можеш да си тичаш за противниците колкото си искаш) който алармира противника. Някои игри позволяват да се избира играча да избира стелт подход или директна атака , награждавайки играча за по голям стелт (А- затова говорим - като изключим че не виждам с какво ме награждават в MGS за стелт ) Някои игри позлват стелт елементи заедно с елементи от други жанрове като шутъри или палтформъти (ето за какво говорим - точно за същия случай)

Да продължим с дефиниците и да видим дали и кои игри попадат в дефинициите.
Unlike most action games, stealth games challenge the player to avoid alerting enemies altogether. - опа - игра с Носферату в Bloodlines, Oblivion ,Deus Ex игра, MGS битки с 5-6 боса , хм май не е възможно.
The core gameplay elements of the modern stealth game are to avoid combat, minimize noise, and strike enemies from the shadows. Да а основата на MGS освен споменатото е битки с босове и стрелба
There are usually multiple ways to achieve a goal with different pathways or styles of play. (факт само дето това важи за 90% от ролевите игри)


Some games offer a choice between killing or merely knocking out an enemy. (Само дето 99% от случаите в MGS убиваш враговете)

Players can hide behind objects or in shadows (мда това включва една камара РПГ-та и всички всички екшъни зад които съм дебнал зад сандък. За всеки случай в MGS сенки няма и съответно фактора - да се скриеш в сенките липсва)

and can strike or run past an enemy when they are facing the other way
( още една дефиниция важаща в прекалено много игри, само като се сетя колко съм избил в стелт играта Quake докато са ми били в гръб и ми става едно весело)

If the player attracts the attention of enemies, they usually must hide and wait until the enemies abandon their search. (Oсвен ако просто не извадиш калашника и не ги избиеш какато често се случва в MGS и всеки рандъм взет шутър).

Thus, planning becomes important, (да защото сигурно планирането в шутърите изобщо не важно и се тръгва винаги юруш)
as does trial-and-error. (Captain Obvious- проба и грешка има в абсолютно всяка игра излизала някога)

However, some stealth games put more emphasis on physical combat skill when the player is spotted. (мда - Ридик, MGS, Bloodlines Oblivion спокойно попадат в това определение )

Because the player can hide in the dark, (което напомням го няма като елемент в MGS)
light and shadow are important parts of the level design. (Нищо общо с MGS)
Usually the player is able to shoot and disable certain light sources.(нали вече се разбрахме - няма такова нещо)

Stealth games also emphasize carefully designed audio, because players must be able to hear the subtle sound effects that may alert enemies to their actions. (Да освен когато не бягаш точно зад гърба на противника в MGS и звука не играе)

Noise will often vary as the player walks on different surfaces such as wood or metal. (Може да варира в thief - в MGS не варира)
Players who move recklessly will make more noise and attract more attention. (Бягаш си като пич в MGS)

да не продължавам и още с безумната статия която или нищо не казва по същество или дава толкова общи определения че обхваща игри в всякакви жанрове.

Вчера се мъчих да пробвам Beyond Good and Evil за Xbox (за съжаление ми заби на първия сейв и я изоставих). Та една много бърза справка показва че тази игра се състои от дози рейсинг, аркадка, търд пърсън екшън, стелт и адвенчър. Геймплейното време на стелта като часове и минути безспорно е най-голямата част от играта. Нещо повече - като процент стелта в Beyond G&E е повече от процента стелт в MGS2.
Last edited by RRSunknown on Mon Jul 13, 2009 4:07 pm, edited 1 time in total.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Mon Jul 13, 2009 1:30 pm

Човече, губиш си времето с глупости. :roll: И тая тема е супер ненужна.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 1:43 pm

E радвам се че стигнахме до съгласие :).

Scourge
Mistborn
Posts: 1280
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:02 pm

Post by Scourge » Mon Jul 13, 2009 2:29 pm

всичко туй иде да покаже, че не играеш МГС правилно.
че са ти дали опция, ако си гъба, да го минаваш балъшки, не значи, че геймът не е такъв или онакъв.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 2:56 pm

Scourge wrote:всичко туй иде да покаже, че не играеш МГС правилно.
че са ти дали опция, ако си гъба, да го минаваш балъшки, не значи, че геймът не е такъв или онакъв.
кой това?

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Mon Jul 13, 2009 2:58 pm

Добре омг това сигурно беше наи-неадекватният пост откакто пиша тук....

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 3:04 pm

кой пост ? (от всичките 6)

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Mon Jul 13, 2009 3:04 pm

Очевидно предпоследния ти бисер "кой това".

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 3:09 pm

Да изтрият темата тогава но това няма да превърне MGS в стелт игра при процент на геймплея отделен за стелтване едва 30% от цялото време на играта.

Scourge
Mistborn
Posts: 1280
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:02 pm

Post by Scourge » Mon Jul 13, 2009 3:19 pm

айде стига глупости.
3 и 4 съм ги минавал без да убия нито един враг (изключая босовете).

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 3:26 pm

Сега и аз съм минавал Fallout 1 без да убия никой (дори и боса)? Това я прави яко стелт така ли?
Но яяя почакай - аз и Half-Life съм минавал само с Гегата - мхм , значи Халфа не е шутър - хак енд слаш е явно.
b.t.w. Не ми е ясно какви магии си правил на нивото което те гонят един час с мотора че не си ги стрелял но явно си палил много свещи за да го минеш :)

Scourge
Mistborn
Posts: 1280
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:02 pm

Post by Scourge » Mon Jul 13, 2009 3:40 pm

приспивателното работи на всички on-rail сикуънси.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 3:45 pm

Сега неизбежно идваме на следващия въпрос - Ако хванем 100 човека и ги пуснем да играят колко от тях ще използват приспивателното само защото го има като опция и колко ще използват стрелба.



Другия въпрос е - Ако оръжието с което стреляш докато те гонят 10 мотора с надъхани врази , през полуразрушена база приспива вместо да убива това ли прави играта стелт ?
Защото ако кажеш - Да , значи мода на Quake 2 в който рейлгъна е заменен с приспиваща пушка ще превърне играта в стелт ХАХАХА

Също съм любопитен дали смяташ стрелбата със снайпер в различните игри за неотменен стелт дефиниращ елемент.

Scourge
Mistborn
Posts: 1280
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:02 pm

Post by Scourge » Mon Jul 13, 2009 4:09 pm

що, викаш снайперисткият дуел в тройката никъв стелт не е?

приспивателното отговаря на въпроса ти как се минава онрейл, без да се убие никой. хореографираните екшън сикуънси са си хореографирани екшън сикуънси.
а неконформисткото ти мнение всъщност доста слабо ме интересува. аз ще си играя стелта, ти си играй пуцалката. ако щеш от девет кладенеца вода донеси, туй няма да промени фийлинга на стелт.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jul 13, 2009 4:13 pm

Па играй бе кой те спира? Аз да съм те спрял? Имаш си стелт фийлинг - фийлвай си го. Особено е яко да имаш стелт фийлинг докато самолет те засипва а ти стоиш по средата на открит мост ХАХАХА.
Играта ти дава възможност.
Но далеч, ама далеч не я дефинира като цяло.

Edit: Ако още някой не разбрал тезата ми за MGS - игра включваща стелт/ шутър/ адвенчър и платформинг елементи + битки с босове и филмово развиване на историята посредством дълги диалози и кът сцени.
Не само стелт игра. Пази боже НЕ шутър. Хибрид. Хибрид като Beyond good and evil, като Ridick и т.н.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest