Не само стелт игра. Пази боже НЕ шутър. Хибрид. Хибрид като Beyond good and evil, като Ridick и т.н.
AlDim ми даде следния аргумент на въпроса ми гласящ:
- "Що е стелт игра и кои игри попадат в дефинцията?"
Да не сбозявам темата за играно напоследък и поради наличието на свободно време в момента ще оборя AlDim със собствения му линк.Прекалено ми се спи, за да изнасям лекции. Ходи прочети малко Уикипедия.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stealth_game
Я да видим какво казва википедията. Коментарите с червено са моите - да, субективни са и умишлено преувеличени но са верни.
Аха я да преведем - Стелт игрите са жанр в който играча ТРЯБВА (нещо което далеч не си задължен в MGS) да избягва да го разкриват,използвайки стелт за да избегне или издебне противниците. Игрите в жанра използват механики като криене в сенките (няма такова нещо в MGS), маскировка (хм, пак липсващ елемент в по голямата част на MGS ) и шум (брей и това го нямало - можеш да си тичаш за противниците колкото си искаш) който алармира противника. Някои игри позволяват да се избира играча да избира стелт подход или директна атака , награждавайки играча за по голям стелт (А- затова говорим - като изключим че не виждам с какво ме награждават в MGS за стелт ) Някои игри позлват стелт елементи заедно с елементи от други жанрове като шутъри или палтформъти (ето за какво говорим - точно за същия случай)Stealth game is a video game genre in which the player must avoid detection, using stealth to evade or ambush antagonists. Games in the genre employ mechanics such as hiding in shade, disguises, and noise which can alert enemies. Some games allow the player to choose between a stealthy approach or directly attacking antagonists, perhaps rewarding the player for greater levels of stealth. ....Some games have employed stealth game elements with those of other genres, such as first-person shooters or platform games.
Да продължим с дефиниците и да видим дали и кои игри попадат в дефинициите.
Unlike most action games, stealth games challenge the player to avoid alerting enemies altogether. - опа - игра с Носферату в Bloodlines, Oblivion ,Deus Ex игра, MGS битки с 5-6 боса , хм май не е възможно.
The core gameplay elements of the modern stealth game are to avoid combat, minimize noise, and strike enemies from the shadows. Да а основата на MGS освен споменатото е битки с босове и стрелба
There are usually multiple ways to achieve a goal with different pathways or styles of play. (факт само дето това важи за 90% от ролевите игри)
Some games offer a choice between killing or merely knocking out an enemy. (Само дето 99% от случаите в MGS убиваш враговете)
Players can hide behind objects or in shadows (мда това включва една камара РПГ-та и всички всички екшъни зад които съм дебнал зад сандък. За всеки случай в MGS сенки няма и съответно фактора - да се скриеш в сенките липсва)
and can strike or run past an enemy when they are facing the other way
( още една дефиниция важаща в прекалено много игри, само като се сетя колко съм избил в стелт играта Quake докато са ми били в гръб и ми става едно весело)
If the player attracts the attention of enemies, they usually must hide and wait until the enemies abandon their search. (Oсвен ако просто не извадиш калашника и не ги избиеш какато често се случва в MGS и всеки рандъм взет шутър).
Thus, planning becomes important, (да защото сигурно планирането в шутърите изобщо не важно и се тръгва винаги юруш)
as does trial-and-error. (Captain Obvious- проба и грешка има в абсолютно всяка игра излизала някога)
However, some stealth games put more emphasis on physical combat skill when the player is spotted. (мда - Ридик, MGS, Bloodlines Oblivion спокойно попадат в това определение )
Because the player can hide in the dark, (което напомням го няма като елемент в MGS)
light and shadow are important parts of the level design. (Нищо общо с MGS)
Usually the player is able to shoot and disable certain light sources.(нали вече се разбрахме - няма такова нещо)
Stealth games also emphasize carefully designed audio, because players must be able to hear the subtle sound effects that may alert enemies to their actions. (Да освен когато не бягаш точно зад гърба на противника в MGS и звука не играе)
Noise will often vary as the player walks on different surfaces such as wood or metal. (Може да варира в thief - в MGS не варира)
Players who move recklessly will make more noise and attract more attention. (Бягаш си като пич в MGS)
да не продължавам и още с безумната статия която или нищо не казва по същество или дава толкова общи определения че обхваща игри в всякакви жанрове.
Вчера се мъчих да пробвам Beyond Good and Evil за Xbox (за съжаление ми заби на първия сейв и я изоставих). Та една много бърза справка показва че тази игра се състои от дози рейсинг, аркадка, търд пърсън екшън, стелт и адвенчър. Геймплейното време на стелта като часове и минути безспорно е най-голямата част от играта. Нещо повече - като процент стелта в Beyond G&E е повече от процента стелт в MGS2.