Geneforge 3
Moderator: AlDim
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Geneforge 3
Появиха се първите screen-ове от задаващото се 3то продължение на безспорно едно от най добрите ролеви игри, които наблягат преди всичко на ролевостта, отколкото на графика примерно.
Още на пръв поглед се набиват на очи титаничните подобрения в интерфейса, водещи до значително увеличаване на екранна площ, както и по добър достъп до разните под менута, както и уголемения (че и преместен) party - roster. Значителни подобрения по engine-а не се забелязват сега (освен упоменатите lightning effects), но пък за сметка на това се очертава може би дори още по завъртяна сюжетна линия, която да ни накара (е, добре, поне мен да накара) да забравя всякакви други минуси във всички останали графи, въпреки че се очертава да са малко. Със традиционно големите описания на местности и действия на персонажите (нещо, което лично на мен изключително ме радваше и не само компенсираше графиката, но и спомагаше много повече за ролевостта на заглавието, което според мен си е плюс, и то голям. Много), както и традиционно огромния набор от възможни пътища, по който може да завършите играта.
Специални адмирации определено заслужава новия инвентар, които беше един от малкото сериозни минуси на предишните части. Пък спомената система за правене на предмети, звучи повече от интригуваща.
Лично за мен това е може би най чаканото РПГ за следваща година, когато се очаква играта, и повод да помрънкам малко че най вероятно пак ще видим първо Мац версията, пък след това и порта за PC.
Ето и link към shot-ове
http://www.spiderwebsoftware.com/geneforge3/shots.html
Още на пръв поглед се набиват на очи титаничните подобрения в интерфейса, водещи до значително увеличаване на екранна площ, както и по добър достъп до разните под менута, както и уголемения (че и преместен) party - roster. Значителни подобрения по engine-а не се забелязват сега (освен упоменатите lightning effects), но пък за сметка на това се очертава може би дори още по завъртяна сюжетна линия, която да ни накара (е, добре, поне мен да накара) да забравя всякакви други минуси във всички останали графи, въпреки че се очертава да са малко. Със традиционно големите описания на местности и действия на персонажите (нещо, което лично на мен изключително ме радваше и не само компенсираше графиката, но и спомагаше много повече за ролевостта на заглавието, което според мен си е плюс, и то голям. Много), както и традиционно огромния набор от възможни пътища, по който може да завършите играта.
Специални адмирации определено заслужава новия инвентар, които беше един от малкото сериозни минуси на предишните части. Пък спомената система за правене на предмети, звучи повече от интригуваща.
Лично за мен това е може би най чаканото РПГ за следваща година, когато се очаква играта, и повод да помрънкам малко че най вероятно пак ще видим първо Мац версията, пък след това и порта за PC.
Ето и link към shot-ове
http://www.spiderwebsoftware.com/geneforge3/shots.html
Почнах единицата, надявам се да стигна и до тройката, но всичко по реда си.
Играта е доста зарибяваща, след като се преодолее първия стрес от досега с графиката. Първото, което се набива в очи е оригиналния сетинг -липсват втръсналите ни орки и елфи. Вместо това героя ти започва като новобранец в мистериозен орден, специализиращ в манипулациите с жива материя.
Второто нещо, което ме зарадва, беше изключително премислената и дълбока система на развитие на героя. Общо взето човек може да промени всичко от статистиките си, като се почне от основните атрибути (сила, сръчност и т.н), минавайки през скиловете и стигайки до магичните умения. В това отношение Geneforge ми напомня за Arcanum.
Основното умение на моя Shaper е създаването на живи същества, които да са му в помощ, докато изпълнява различните куестове. Тук идва още една изненада - съществата не са с едни и същи постоянни характеристики, а с различни, зависещи от желанията и възможностите на героя. Например ако призованите същества имат ниска интелигентност не могат да бъдат управлявани в битка.
Третия аспект на RPG-тата - историята. За сега успя да ме грабне в началото. Запратен съм на изоставен остров и трябва да разбера какво се е случило и да намеря начин да се махна от там.
В заключение: за мен е изпълнена светата троица (сетинг, история, роулплейване) и мисля, че играта заслужава да и се даде шанс. Единствения недостатък е леко дървената графика, но кой всъщност играе ролеви игри заради графиката?
Играта е доста зарибяваща, след като се преодолее първия стрес от досега с графиката. Първото, което се набива в очи е оригиналния сетинг -липсват втръсналите ни орки и елфи. Вместо това героя ти започва като новобранец в мистериозен орден, специализиращ в манипулациите с жива материя.
Второто нещо, което ме зарадва, беше изключително премислената и дълбока система на развитие на героя. Общо взето човек може да промени всичко от статистиките си, като се почне от основните атрибути (сила, сръчност и т.н), минавайки през скиловете и стигайки до магичните умения. В това отношение Geneforge ми напомня за Arcanum.
Основното умение на моя Shaper е създаването на живи същества, които да са му в помощ, докато изпълнява различните куестове. Тук идва още една изненада - съществата не са с едни и същи постоянни характеристики, а с различни, зависещи от желанията и възможностите на героя. Например ако призованите същества имат ниска интелигентност не могат да бъдат управлявани в битка.
Третия аспект на RPG-тата - историята. За сега успя да ме грабне в началото. Запратен съм на изоставен остров и трябва да разбера какво се е случило и да намеря начин да се махна от там.
В заключение: за мен е изпълнена светата троица (сетинг, история, роулплейване) и мисля, че играта заслужава да и се даде шанс. Единствения недостатък е леко дървената графика, но кой всъщност играе ролеви игри заради графиката?
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Графиката че е грозна, грозна е, няма да си кривя устата, но просто не и обръщах внимание. Графиката е изцяло компенсирана от доста подробните описания на всяка местност, същества и т.н. Някой може да сметне че е лоша компенсация, но аз лично така ми харесва много повече.
Сетинга е просто уникален, а в 1та част дори още повече, защото човек се докосва до него за 1ви път. Историята, обективно погледнато не е нещо уникално, но пък е много добре поднесена.
Grumpi, без да спойлвам, ти чакай да видиш края на историята
Само ще кажа че в края на играта историята се доразказва със серия от екрани, по подобие на познатите ни Арканум, Фолаут и други подобни.
За системата мога да кажа че е по добра може би и от Арканум. Изключителна семпла на пръв поглед, дори бедна, но на 2ри, има поне 2 вида развитие на всеки клас герои.
Понеже Grumpi и дума не е казал за класовете, те са 3. Вече споменататите Shaper-ите специализират създаването на същества, но са слаби в бойните умения. Те са основната група в магическата секта, известна под същото име. Отличават се с най-голям капацитет от есенция, която се използва за създаването на същества.
Пазителите (Guardians) са втория клас. Специализирали бойни умения, магически им умения изостават. Отличават се с по високи жизнени точки. Третия клас са Агентите (Agents), които са силни с магиите, но никакви ги няма в създаването. И имат най-голям запас от spell points.
Grumpi, ти присъедини ли се към някоя от другите секти на острова?
В играта има 3 секти от т.нар serviles - същества, които са почти хора, и се използват като слуги от Shaper-ите. От тях (както и от всички останали същества, създадени от тях) се очаква тотално подчинение. Именно това е едно от нещата, около които се въртят игрите - моралният избор. Във всяка от месностите, различни персонажи ще поставят пред героя въпроси, свързани с моралните устои на Shaper-ите, с техните порядки и тн., и съобразно отговорите ви, това би определило дали можете да се присъедините към някоя от 3те секти, защото те също имат собствено мнение по въпроса.
Съвсем друг е въпроса, че можете изобщо да не се присъедините към една от сектите.
Благодарение на нелинейността си (след 1те 2 местности, които се явяват туториъл, сте напълно свободни да изследвате останалите 75 местности на Sucia Island в ред, който си решим), 3те класа, и факта, че едва ли ще откриете някои от по интересните неща в играта (аз примерно още не мога да открия как се влиза в 2 места) играта има доста голяма възможност за преиграване. Играта предлага всичко, което може човек да иска от едно RPG (впрочем мисля че тук е мястото да спомена че битката са походови).
Сетинга е просто уникален, а в 1та част дори още повече, защото човек се докосва до него за 1ви път. Историята, обективно погледнато не е нещо уникално, но пък е много добре поднесена.
Grumpi, без да спойлвам, ти чакай да видиш края на историята

За системата мога да кажа че е по добра може би и от Арканум. Изключителна семпла на пръв поглед, дори бедна, но на 2ри, има поне 2 вида развитие на всеки клас герои.
Понеже Grumpi и дума не е казал за класовете, те са 3. Вече споменататите Shaper-ите специализират създаването на същества, но са слаби в бойните умения. Те са основната група в магическата секта, известна под същото име. Отличават се с най-голям капацитет от есенция, която се използва за създаването на същества.
Пазителите (Guardians) са втория клас. Специализирали бойни умения, магически им умения изостават. Отличават се с по високи жизнени точки. Третия клас са Агентите (Agents), които са силни с магиите, но никакви ги няма в създаването. И имат най-голям запас от spell points.
Grumpi, ти присъедини ли се към някоя от другите секти на острова?
В играта има 3 секти от т.нар serviles - същества, които са почти хора, и се използват като слуги от Shaper-ите. От тях (както и от всички останали същества, създадени от тях) се очаква тотално подчинение. Именно това е едно от нещата, около които се въртят игрите - моралният избор. Във всяка от месностите, различни персонажи ще поставят пред героя въпроси, свързани с моралните устои на Shaper-ите, с техните порядки и тн., и съобразно отговорите ви, това би определило дали можете да се присъедините към някоя от 3те секти, защото те също имат собствено мнение по въпроса.
Съвсем друг е въпроса, че можете изобщо да не се присъедините към една от сектите.
Благодарение на нелинейността си (след 1те 2 местности, които се явяват туториъл, сте напълно свободни да изследвате останалите 75 местности на Sucia Island в ред, който си решим), 3те класа, и факта, че едва ли ще откриете някои от по интересните неща в играта (аз примерно още не мога да открия как се влиза в 2 места) играта има доста голяма възможност за преиграване. Играта предлага всичко, което може човек да иска от едно RPG (впрочем мисля че тук е мястото да спомена че битката са походови).
- Daggerstab
- Arcanist
- Posts: 860
- Joined: Wed Feb 04, 2004 6:31 pm
- Contact:
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Мдаа, кефи игричката.
Сюжета засега ми навява асоциации с Gothic - имаш избор между три секти, като куестовете им са взаимоизключващи се - т.е. необходим е "морален избор". Аз все още обмислям нещата и изпълнявам разни странични куестове.
Много ме кефи опцията да кръстиш създанията, както ти харесва. Моите два Thahd-a са Груйчо и Онуфри
Само не мога да разбера, като тафирам нещо, отдолу ми се появява съобщението: "your crime has been sighted", обаче нищо не се случва
Сюжета засега ми навява асоциации с Gothic - имаш избор между три секти, като куестовете им са взаимоизключващи се - т.е. необходим е "морален избор". Аз все още обмислям нещата и изпълнявам разни странични куестове.
Много ме кефи опцията да кръстиш създанията, както ти харесва. Моите два Thahd-a са Груйчо и Онуфри

Само не мога да разбера, като тафирам нещо, отдолу ми се появява съобщението: "your crime has been sighted", обаче нищо не се случва

- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 1 guest