Marketing & Advertising
Moderator: Moridin
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Marketing & Advertising
Хикс имаше гениален скеч по въпроса, НО въпросът е друг.
Може ли някой спец да ми обясни каква е аджеба разликата между
Отдел Маркетинг
и Отдел Реклама
и защо за бога трябва да се харчат пари и за двата.
Мила каза да питам специалист, така че разчитам на вас!!!
Може ли някой спец да ми обясни каква е аджеба разликата между
Отдел Маркетинг
и Отдел Реклама
и защо за бога трябва да се харчат пари и за двата.
Мила каза да питам специалист, така че разчитам на вас!!!
This is it. Ground zero.
балимумамата аз съчетавам двата отдела в офиса 

„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Рекламата е само малка част от маркетинга. Освен нея той включва още много неща - проучвания на пазара, подбиране на точните характерики на произвеждания продукт, за да се продава по-лесно, PR и какво ли още не.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Еми тегво е да ти кажа сичко накуп. Са аз работа с клиенти и бича предпечат и са... кое по напред
Трее народа да зима заплати и без тва, не мое само държавното да е на мекото баницата. 


„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
- Maledictus
- Warmage
- Posts: 1190
- Joined: Sat Feb 23, 2008 10:27 am
- Location: In the middle of the Danse Macabre
- Contact:
Ми не, истината е много по-прозаична всъщност и точно това е, което отблъсква Аби в маркетинга.......
Всяка фирма си има отделни идеи за това ЩО е то маркетинг отдел и какви са му задълженията, които се оказа, че вавирато от изготвяне на рекламната стратегия на фирмата до купуването на билети от операта за персонала ("Ми щото си нашата ПиАрка не може секретарка да изпратим на тая мисия" - рекла една от шефките й) та......
По учебник е друго.
Маркетингът се занимава с рекламната стратегия, но самата реклама (флайъри, тв-излъчвания и прочее) се прави в рекламният отдел (ако има такъв - по принцип си има отделни фирми, които си се занимават с това), който е по - скоро дизайнерски.
Всяка фирма си има отделни идеи за това ЩО е то маркетинг отдел и какви са му задълженията, които се оказа, че вавирато от изготвяне на рекламната стратегия на фирмата до купуването на билети от операта за персонала ("Ми щото си нашата ПиАрка не може секретарка да изпратим на тая мисия" - рекла една от шефките й) та......
По учебник е друго.
Маркетингът се занимава с рекламната стратегия, но самата реклама (флайъри, тв-излъчвания и прочее) се прави в рекламният отдел (ако има такъв - по принцип си има отделни фирми, които си се занимават с това), който е по - скоро дизайнерски.
В "модерната" пазарна структура на световната икономика има две думи които са бащицата и майчицата на всичко друго. Това са думичките Marketing и Management.
Management е ясна, тя се занимава изключително с ръководене, decision making, staffing etc. т.е. Management-а е пряко обвързан с фирмата/компанията и нейното управление.
Marketing обаче, е съвсем друга бира.
Познавам много мои бивши състуденти, късани на изпити по Marketing поради причина, че не са могли да разберат в коя сфера на Marketing-a е зададения въпрос и кои са инструментите които е трябвало да използват за да дадат отговор на поставения им въпрос.
Това е много по всеобхватна идея защото Marketing-а като концепция обхваща всички "инструменти" които са нужни за да се борави с/управлява/манипулира/контролира пазара. Тъй като пазара като същност е едно много трудно за определяне явление, такова е и Marketing-a. Поради тази причина много компании "раздробяват" своя Marketing Department на по малки такива занимаващи се с различни дейности, естествено свързани с управлението на пазарните инструменти. Такива могат да бъдат Advertising/Merchandising/Promoting/Surveying etc., като не е задължително за една компания да притежава всички изброени Department-и изброени по горе.
Една много голяма компания ще има одел "Маркетинг" чийто подструктури ще бъдат "Реклама", "Изследване" и т.н. което ще улесни тяхното упрвление. Една малка фирма от своя страна няма да има нужда от толкова много подразделения и спокойно може да има само едно както в случая "Реклама". В този случай е абсолютно безполезно да има главен отдел "Маркетинг" защото в такъв случай ще трябва да контролира само един под-отдел което е безмислено.
Management е ясна, тя се занимава изключително с ръководене, decision making, staffing etc. т.е. Management-а е пряко обвързан с фирмата/компанията и нейното управление.
Marketing обаче, е съвсем друга бира.
Познавам много мои бивши състуденти, късани на изпити по Marketing поради причина, че не са могли да разберат в коя сфера на Marketing-a е зададения въпрос и кои са инструментите които е трябвало да използват за да дадат отговор на поставения им въпрос.
Това е много по всеобхватна идея защото Marketing-а като концепция обхваща всички "инструменти" които са нужни за да се борави с/управлява/манипулира/контролира пазара. Тъй като пазара като същност е едно много трудно за определяне явление, такова е и Marketing-a. Поради тази причина много компании "раздробяват" своя Marketing Department на по малки такива занимаващи се с различни дейности, естествено свързани с управлението на пазарните инструменти. Такива могат да бъдат Advertising/Merchandising/Promoting/Surveying etc., като не е задължително за една компания да притежава всички изброени Department-и изброени по горе.
Една много голяма компания ще има одел "Маркетинг" чийто подструктури ще бъдат "Реклама", "Изследване" и т.н. което ще улесни тяхното упрвление. Една малка фирма от своя страна няма да има нужда от толкова много подразделения и спокойно може да има само едно както в случая "Реклама". В този случай е абсолютно безполезно да има главен отдел "Маркетинг" защото в такъв случай ще трябва да контролира само един под-отдел което е безмислено.
- herairness
- Jaghut Tyrant
- Posts: 1983
- Joined: Tue Oct 04, 2005 10:43 am
- Location: varna
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] and 1 guest