Marketing & Advertising

За коментари и излияния от всякакъв род, число, спрежение и залог

Moderator: Moridin

Post Reply
User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Marketing & Advertising

Post by Moridin » Fri May 09, 2008 11:00 pm

Хикс имаше гениален скеч по въпроса, НО въпросът е друг.

Може ли някой спец да ми обясни каква е аджеба разликата между

Отдел Маркетинг
и Отдел Реклама

и защо за бога трябва да се харчат пари и за двата.

Мила каза да питам специалист, така че разчитам на вас!!!
This is it. Ground zero.

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20432
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Fri May 09, 2008 11:21 pm

балимумамата аз съчетавам двата отдела в офиса :roll:
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Fri May 09, 2008 11:29 pm

Рекламата е само малка част от маркетинга. Освен нея той включва още много неща - проучвания на пазара, подбиране на точните характерики на произвеждания продукт, за да се продава по-лесно, PR и какво ли още не.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Fri May 09, 2008 11:52 pm

What he said :)

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat May 10, 2008 8:55 am

А защо тогава просто Маркетингът не се занимава с рекламата, вместо да има отделен отдел (хехе) за нея?
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Sat May 10, 2008 8:58 am

Именно!
This is it. Ground zero.

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20432
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Sat May 10, 2008 9:01 am

Еми тегво е да ти кажа сичко накуп. Са аз работа с клиенти и бича предпечат и са... кое по напред :shock: Трее народа да зима заплати и без тва, не мое само държавното да е на мекото баницата. :mrgreen:
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Sat May 10, 2008 9:24 am

Може маркетингът да се занимава с рекламата, зависи от устройството на организацията. Обаче ако рекламата като обем на дейността ще превишава всички други дейности взети заедно или просто е много важна е доста далновидно да си има собствен отдел.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Maledictus
Warmage
Posts: 1190
Joined: Sat Feb 23, 2008 10:27 am
Location: In the middle of the Danse Macabre
Contact:

Post by Maledictus » Sat May 10, 2008 10:30 am

Ми не, истината е много по-прозаична всъщност и точно това е, което отблъсква Аби в маркетинга.......

Всяка фирма си има отделни идеи за това ЩО е то маркетинг отдел и какви са му задълженията, които се оказа, че вавирато от изготвяне на рекламната стратегия на фирмата до купуването на билети от операта за персонала ("Ми щото си нашата ПиАрка не може секретарка да изпратим на тая мисия" - рекла една от шефките й) та......

По учебник е друго.
Маркетингът се занимава с рекламната стратегия, но самата реклама (флайъри, тв-излъчвания и прочее) се прави в рекламният отдел (ако има такъв - по принцип си има отделни фирми, които си се занимават с това), който е по - скоро дизайнерски.

User avatar
Mindcrime
Arcanist
Posts: 827
Joined: Sat Mar 29, 2008 5:31 pm
Location: Shadow Earth

Post by Mindcrime » Sat May 10, 2008 11:07 am

В "модерната" пазарна структура на световната икономика има две думи които са бащицата и майчицата на всичко друго. Това са думичките Marketing и Management.

Management е ясна, тя се занимава изключително с ръководене, decision making, staffing etc. т.е. Management-а е пряко обвързан с фирмата/компанията и нейното управление.

Marketing обаче, е съвсем друга бира.
Познавам много мои бивши състуденти, късани на изпити по Marketing поради причина, че не са могли да разберат в коя сфера на Marketing-a е зададения въпрос и кои са инструментите които е трябвало да използват за да дадат отговор на поставения им въпрос.

Това е много по всеобхватна идея защото Marketing-а като концепция обхваща всички "инструменти" които са нужни за да се борави с/управлява/манипулира/контролира пазара. Тъй като пазара като същност е едно много трудно за определяне явление, такова е и Marketing-a. Поради тази причина много компании "раздробяват" своя Marketing Department на по малки такива занимаващи се с различни дейности, естествено свързани с управлението на пазарните инструменти. Такива могат да бъдат Advertising/Merchandising/Promoting/Surveying etc., като не е задължително за една компания да притежава всички изброени Department-и изброени по горе.
Една много голяма компания ще има одел "Маркетинг" чийто подструктури ще бъдат "Реклама", "Изследване" и т.н. което ще улесни тяхното упрвление. Една малка фирма от своя страна няма да има нужда от толкова много подразделения и спокойно може да има само едно както в случая "Реклама". В този случай е абсолютно безполезно да има главен отдел "Маркетинг" защото в такъв случай ще трябва да контролира само един под-отдел което е безмислено.

User avatar
herairness
Jaghut Tyrant
Posts: 1983
Joined: Tue Oct 04, 2005 10:43 am
Location: varna

Post by herairness » Tue May 13, 2008 2:46 pm

Де да знам, при нас в АУБГ учихме адвертайзинг и маркетинг като отделни предмети като едното се занимаваше изцяло с измисляне и създаване на реклами,както и различните му там софтуери за тая работа, пък маркетинга като че ли повече обхващаше организационната част на нещата...
Image

User avatar
Mindcrime
Arcanist
Posts: 827
Joined: Sat Mar 29, 2008 5:31 pm
Location: Shadow Earth

Post by Mindcrime » Tue May 13, 2008 3:21 pm

Аз съм учил по учебници на Котлер и Дракър, които са светила в тази област и съм склонен да мисля, че техните теории са най-добри и изначални.

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest