Не знам кой от двама ни разсъждава погрешно, но си мисля, че не е нужно един разказ да бъде забавен, че да спечели наградата или въобще да се хареса на някакъв кръг читатели.Tiodor wrote:Накрая избрах този, който може и да не е най-забавен, но, според мен, трябва да бъде поощрен.
Сериозни разкази, сериозни филми и прочие спам
Moderator: Moridin
- Jaar
- Mistborn
- Posts: 1273
- Joined: Sun Mar 07, 2004 7:42 pm
- Location: No earthly ships will ever bring him home again
But there never seems to be enough time
To do the things you want to do
Once you find them
To do the things you want to do
Once you find them
- Tiodor
- Smallfolk
- Posts: 7
- Joined: Wed Oct 12, 2005 10:38 am
- Location: City:Plovdiv, Country:Bulgaria, Planet:Mars
Ами и аз точно така си мисля
Според мен точно това - един разказ да е забавен - НЕ Е критерий
Само че явно за повечето от гласувалите Е, защото забележи кой разказ е на първо място - "Треска за дракони".
Според мен точно това - един разказ да е забавен - НЕ Е критерий
Само че явно за повечето от гласувалите Е, защото забележи кой разказ е на първо място - "Треска за дракони".
"Човешкият ум е способен на какво ли не, защото в него е събрано всичко - и цялото минало, и цялото бъдеще." Джоузеф Конрад
"Върши това, което можеш, с каквото имаш, там където си." Теодор Рузвелт
"Върши това, което можеш, с каквото имаш, там където си." Теодор Рузвелт
е как да не е критерий!
айде сега... просто не разбирам защо например Оскарите се дават все на някакви сериозни, ревящи, побъркани роли... например още не мога да преглътна Оскара на Шон Пен (трябваше Джони с Карибските да вземе)..
същото и с разказите Пък и нали има награда на журито, има и награда на публиката.. вероятно журито ще оцени някой от "по-сериозните", докато ние си се радваме на "Треската".. Това е много глупаво - разказът трябва да се оценява не по това дали е "сериозен" или не, ами подозирам по стил, история, структура и такива ми ти подобни..
айде сега... просто не разбирам защо например Оскарите се дават все на някакви сериозни, ревящи, побъркани роли... например още не мога да преглътна Оскара на Шон Пен (трябваше Джони с Карибските да вземе)..
същото и с разказите Пък и нали има награда на журито, има и награда на публиката.. вероятно журито ще оцени някой от "по-сериозните", докато ние си се радваме на "Треската".. Това е много глупаво - разказът трябва да се оценява не по това дали е "сериозен" или не, ами подозирам по стил, история, структура и такива ми ти подобни..
shadow dance nikoga ne luje
Ми... не съм съгласна. Да, когато е за роля, може най-добър актьор да е и такъв от някой съвсем лековат филм, но когато става дума за най-добър филм или сценарий, рядко се получава. (бтв, според мен тогава Шон Пен трябваше да вземе Оскар-а, но за "21 грама"...) Имам предвид, има филми, които са едновременно забавни и дълбоки, но то са по-скоро голямо изключение.
И все пак, що се отнася до разказите, това е награда на публиката, а и предполагам тя не оценява само по това дали разказът е забавен.
И все пак, що се отнася до разказите, това е награда на публиката, а и предполагам тя не оценява само по това дали разказът е забавен.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Е с това няма как да не се съгласитеKillua wrote:Това е много глупаво - разказът трябва да се оценява не по това дали е "сериозен" или не, ами подозирам по стил, история, структура и такива ми ти подобни..
А с това не мога да се съглася. Както и с Рол, но това е съвсем офтопик. Извинявам се за изместването на тематаMorwen wrote:когато става дума за най-добър филм или сценарий, рядко се получава
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
пардон, но аз говоря за най-добра роля, не за най-добър филмMorwen wrote:Ми... не съм съгласна. Да, когато е за роля, може най-добър актьор да е и такъв от някой съвсем лековат филм, но когато става дума за най-добър филм или сценарий, рядко се получава.
а Шон Пен и без туй ми преиграва, особено ме идразни в Аз съм Сам.. а в Реката на тайните - ми честно казано, стандартна роля и филм по мое мнение...
Относно Джони - хех, на него по принцип това му е коронният номер - да се прави на идиот, но е винаги различен идиот, а и е показвал наистина много добри сериозни роли също така.. а и след като неговата роля направи цял един филм.. а това не се случва толкова често.. аз например за ролята на Шон Пен в реката бих избрала Ал Пачино примерно - той определено ги умее тез неща и щеше да се справи може би и по-добре
shadow dance nikoga ne luje
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Много вярно това, що се отнася до пиратите даже бих добавил - щом неговата роля направи цял филм ВЪПРЕКИ Орландо Блум и Кийра Найтли (е, ок, тя беше почти хубавка там )а и след като неговата роля направи цял един филм.. а това не се случва толкова често
Според мен на практика наградите на Академията така или иначе вече нямат грам авторитет и са по-скоро унизителни, след всичките им простотии и дразнещия навик да си харесат три филма и да дадат всички статуетки на тях, тъй че Джони Деп може да си е по-добре и без Оскар
А пък в 21 грама Бенисио дел Торо беше по-добър от Шон Пен
И все пак по основния въпрос за разказите - аз и за журито не мисля, че трябва да оценява "сериозност" И бидейки част от него.. Един разказ може да е забавен и майсторски и изобщо забавността:
а) не е никак ТОЛКОВА елементарна за постигане (когато е качествена), че да не е постижение
б) няма критерий който да може да твърди, че претенциите за изкуство на някой филм/разказ са по-заслужаващи поощрение от добре написан забавен разказ
в) е hands down cool
Не че някой сериозен разказ не си заслужава хубавата оценка, ако е добре написан, естествено Просто качеството не зависи от сериозността.
This is it. Ground zero.
- Tiodor
- Smallfolk
- Posts: 7
- Joined: Wed Oct 12, 2005 10:38 am
- Location: City:Plovdiv, Country:Bulgaria, Planet:Mars
На мен също, но очевидно не се изразявам правилно. Сега ще се опитам да бъда пределно ясна:
1. "Треска за дракони" е много готин разказ.
2. Най-голямото постижение в този разказ са сполучливите майтапи - нещо, което наистина се постига трудно.
3. В конкурса има разкази, които не са толкова забавни, но превъзхождат "Треска за дракони" в много други отношения.
4. Качетвото на един разказ не може да се измерва само с това колко пъти те е накарал да се засмееш.
5. Така че, според мен има "сериозни" разкази, които трябва да бъдат наградени.
Оставям настрана въпроса какво ще реши журито - те си имат критерии и могат да ги споделят с нас след края на конкурса.
1. "Треска за дракони" е много готин разказ.
2. Най-голямото постижение в този разказ са сполучливите майтапи - нещо, което наистина се постига трудно.
3. В конкурса има разкази, които не са толкова забавни, но превъзхождат "Треска за дракони" в много други отношения.
4. Качетвото на един разказ не може да се измерва само с това колко пъти те е накарал да се засмееш.
5. Така че, според мен има "сериозни" разкази, които трябва да бъдат наградени.
Оставям настрана въпроса какво ще реши журито - те си имат критерии и могат да ги споделят с нас след края на конкурса.
"Човешкият ум е способен на какво ли не, защото в него е събрано всичко - и цялото минало, и цялото бъдеще." Джоузеф Конрад
"Върши това, което можеш, с каквото имаш, там където си." Теодор Рузвелт
"Върши това, което можеш, с каквото имаш, там където си." Теодор Рузвелт
Моят критерии за добър разказ/филм/ и пр. е следният.
Трябва да има нещо оригинално, да има нещо, което грабва читателя/зрителя, а не да се предъвкват някакви сълзливи емоцийки.
Пък е много по-приятно да изгледаш един весел филм, да прочетеш един весел разказ, където има и нещо повече от "живота е гаден... той е труден, никога не посъпваме правилно, изборите все са трудни, бащата/бабата/лелката в детската градина е тормозила главният/поддържащият герой и той/тя затова е толкова песимист и невярва в живота и хората... и гледаме/четем още два, три часа как се люшка като корабче насам натам в мислите си.
Бла!
Според мен да гледаш "Раходка с лодка" е по-интересен и приятен начин да си прекараш времето, вместо да гледаш "Реката на тайните".
Примерно.
С което не искам да кажа нещо против сериозните филми... просто понякога преаклената сериозност не е хубава.
Трябва да има нещо оригинално, да има нещо, което грабва читателя/зрителя, а не да се предъвкват някакви сълзливи емоцийки.
Пък е много по-приятно да изгледаш един весел филм, да прочетеш един весел разказ, където има и нещо повече от "живота е гаден... той е труден, никога не посъпваме правилно, изборите все са трудни, бащата/бабата/лелката в детската градина е тормозила главният/поддържащият герой и той/тя затова е толкова песимист и невярва в живота и хората... и гледаме/четем още два, три часа как се люшка като корабче насам натам в мислите си.
Бла!
Според мен да гледаш "Раходка с лодка" е по-интересен и приятен начин да си прекараш времето, вместо да гледаш "Реката на тайните".
Примерно.
С което не искам да кажа нещо против сериозните филми... просто понякога преаклената сериозност не е хубава.
Точно за примера съм дълбоко несъгласна. Не защото "Разходка с лодка" е весел филм, а защото е клиширано весел. Ако трябва да го сравня с твоите критерии за мен просто в него няма нищо оригинално. Лошото на много от веселите филми (не казвам на всички) е именно това, че те смятат, че майтапите могат да заместят всичко друго. Пък... то не е така. Да, няма нужда една история, непременно да се заравя в душевната тиня на героите, но и когато е толкова повърхностна, че дори не се докосва до душевността им, пак не си струва. С което нямам нищо против забавните филми, просто понякога прекалената забавност е твърде повърхностна. Което не означава, че няма смешни филми или книги, които да не обичам много - примерно споменатите "Карибски пирати"
или Пътеводителя, който освен адски забавен е и велика книга, нали... Но просто това е е много трудна за постигане комбинация.
И, бтв, в момента говоря по принцип, а не за конкурса за разкази, който е отделен случай.
или Пътеводителя, който освен адски забавен е и велика книга, нали... Но просто това е е много трудна за постигане комбинация.
И, бтв, в момента говоря по принцип, а не за конкурса за разкази, който е отделен случай.
Last edited by Morwen on Tue Nov 22, 2005 1:23 pm, edited 1 time in total.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
BTW, за мен "Реката на тайните" е доста слаб филм, в който повечето актьори преиграват и прекаляват с истеричните превземки, особено Шон Пен...Той не е наистина сериозен, а някаква претенциозна изкуствена машинация с изсмукан от пръстите и мамещ зрителя край. Тъй че нищо чудно, че почти всички забавни филми са по-добри, те поне не са самоцелно претенциозни и толкова дразнещо скучни.
Това няма особена връзка с темата, но просто трябваше да го спомена.
Иначе за разказите, аз си гласувам за най-добре написаните, а не според това доколко са сериозни. Е, признавам си, "Треска за дракони" така и не го дочетох, защото беше твърде дълъг, не ме грабна началото и срокът за гласуване уж беше към края си, но пък гласувах за друг чисто пародиен разказ.
Това няма особена връзка с темата, но просто трябваше да го спомена.
Иначе за разказите, аз си гласувам за най-добре написаните, а не според това доколко са сериозни. Е, признавам си, "Треска за дракони" така и не го дочетох, защото беше твърде дълъг, не ме грабна началото и срокът за гласуване уж беше към края си, но пък гласувах за друг чисто пародиен разказ.
Last edited by Demandred on Tue Nov 22, 2005 1:22 pm, edited 1 time in total.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Именно Точно преиграва и затова А "лошия" го познах още към средата (и сестра ми заяви, че няма да гледа повече кримки с мен, защото така й развалих удоволствието и от един Мидсамър)Demandred wrote:BTW, за мен "Реката на тайните" е доста слаб филм, в който повечето актьори преиграват и прекаляват с истеричните превземки, особено Шон Пен...Той не е наистина сериозне, а някаква претенциозна изкуствена машинация с изсмукан от пръстите и мамещ зрителя край. Тъй че нищо чудно, че почти всички забавни филми са по-добри, те поне не са самоцелно претенциозни и толкова дразнещо скучни.
И бтв си е по темата това, поне според заглавието
Бе явно някак всички казваме за сериозните разкази подобни неща, но с различни думи и разбирателство не се получава
shadow dance nikoga ne luje
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest